۱ - اردیبهشت - ۱۳۹۷


احسان مقصودلو (سمت راست ) ، استاد بزرگ شطرنج ایران ، فاتح مسابقات استادان بزرگ در شارجه

پرهام  مقصودلو  (سمت راست )، استادبزرگ شطرنج ایران، فاتح مسابقات استادان بزرگ در شارجه

«به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون شطرنج دور نهم و پایانی رقابت‌های شطرنج مسترز شارجه امروز در حال پیگیری است. پرهام مقصودلو ، استاد بزرگ شطرنج ایران در دور نهم به مصاف کریوچکو از اوکراین رفت و پیش از پایان این رقابت و در پی تساوی دیدار التاج – وان در میز دو به عنوان قهرمانی رسید.

مقصودلو که هفت دور ابتدایی این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته بود ، با تساوی دور هشتم خود با ۷/۵ امتیاز همچنان صدرنشین جدول رقابت‌ها باقی ماند و در دور پایانی نیز قهرمانی‌اش پیش از پایان مسابقات مسجل شد.

به گزارش ایسنا، مقصودلو مقابل چائو سان چینی با ریتینگ ۲۰۴۱،  نوتاکی پریانکا هندی با ریتینگ ۱۹۵۷، ولادیسلاو آتیمف روسی با ریتینگ ۲۷۰۱، هائو وانگ چینی با ریتینگ ۲۷۰۷، ساتومان هندی با ریتینگ ۲۶۳۱، گاوین جونز انگلیسی با ریتینگ ۲۶۷۵و میترا حجازی پور به برتری و مقابل التاج سفرلی آذربایجانی با ریتینگ ۲۶۵۳ به تساوی رسید.»

استاد بزرگ و قهرمان هفده ساله شطرنج کشورمان که در رده بندی آغازین مسابقات استادان شارجه در مکان بیستم جدول قرار داشت، با نتایج درخشان خود توانست بالاتر از ۳۱ استاد بزرگ و ۷۵ بازیکن دارای عنوان استادی، قهرمانی مسابقات استادان شارجه را در کارنامه افتخارات خود ثبت کند و موفقیت ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

مقصودلو با کسب ۸ امتیاز از ۹ بازی با عملکرد ریتینگ ۲۸۳۷ ، توانست ۲۸ واحد به درجه بین المللی خود بیافزاید.

به گزارش «هوادار» ، استادبزرگ پرهام مقصودلو پس از قهرمانی در مسابقه استادی شارجه ۲۰۱۸ و بازگشت به ایران اظهار داشت:« خداوند رحمان را شاکرم که با لطف خود به سرباز این مرز و بوم با تمدنی کهن توانایی بخشید تا درعرصه ورزش شطرنج کشورم که در دل و جان مردمانش قدمتی دیرینه دارد، شادی آفرین این دلهای پاک باشم .

 وی ادامه داد: این مهم  جز با توجه او به این حقیر، زحمات وصف ناپذیر و بی دریغ خانواده ام که همیشه درکنارم بودند ،میسر نبود. همچنین بستگانم که دعاگویم بودند، استادانم که در این مسیر رهرو من بودند و  پیشکسوتان شطرنج کشورم که الگو و  مشوقم بودند.

استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: از دوستانم که لحظه لحظه به من انگیزه می دادند تا با انرژی بیشتری به مصاف رقیبان بروم و تمام مردم کشورم که حس خوب شادی در آنها مرا مجبور می کرد که پرچم کشور عزیزم را به اهتزاز درآورم ، تشکر فراوان را دارم.

مقصودلو افزود: جا دارد از مسئولان شهر، استان و کشورم، وزیر محترم ورزش و جوانان، فدراسیون شطرنج ایران، مطبوعات وخبرنگاران حوزه شطرنج و از همه و همه، کمال تشکر و امتنان را داشته باشم. امیدوارم بتوانم با دعای همه عزیزان، کمک مسئولین و حامیان ورزشی به هدف ورزشی ام که همانا به ارمغان آوردن قهرمانی جهان به کشورم است، دست پیدا کنم.

وی در پایان گفت: از نتیجه ای که کسب کرده ام بسیار خوشحالم. من از ۹ بازی خودم ۷ برد و ۲ تساوی کسب کردم و توانستم به مقام قهرمانی مسابقات مسترز شارجه دست پیدا کنم. قهرمانی بدون شکست لذت خاصی دارد و ارزش آن را دوچندان می کند. شطرنج بازان قدرتمندی از ۲۹ کشور دنیا در مسابقات حاضر بودند و من توانستم در حضور آنها به مقام نخست دست پیدا کنم. »

نظر شما