۱۷ - آبان - ۱۳۹۵


پوستر چهاردهمین نمایشگاه  یاد یار مهربان - 8 تا 22 آبان 1395

پوستر چهاردهمین نمایشگاه یاد یار مهربان – ۸ تا ۲۲ آبان ۱۳۹۵

از سال ۱۳۸۲ « نمایشگاه یاد یار مهربان » برای تجهیز کتابخانه های مدرسه های تهران برگزار شد . در این نمایشگاه ، کتابداران ، مدیران و آموزگاران ادبیات و مسئولان امور تربیتی از سوی دبستان ها ، مدرسه های راهنمایی ، دبیستان ها و خوابگاه های دانشجویی و مدرسه های علمیه ی تهران با دریافت کارت ها هدیه که تا مبلغ ویژه ای برای هر مقطع آموزشی اعتبار داشت ، از میان کتاب های موجود در نمایشگاه خرید می کردند .

پس از برگزاری ۱۲ دوره « نمایشگاه یاد یار مهربان » ، در پاییز سال ۱۳۹۴ موسسه ی نشر شهر ، وابسته به شهرداری تهران تصمیم گرفت سیزدهمین دوره را به صورت جشنواره  برگزار کند . برای این کار ، کمیته‌ای زیر نظر شورای یاد یار مهربان و آموزش و پرورش در نخستین گام از میان حدود ۲۷۰۰۰ کتاب ثبت شده در دبیرخانه ی جشنواره، حدود ۱۲۰۰ کتاب را براساس استانداردهای کیفی مصوب (با تأکید بیشتر روی جذابیت) انتخاب کرد. پس از بارگذاری اطلاعات و تصویر جلد کتاب ها در وبسایت جشنواره، عملاً کار ثبت کتاب های درخواستی دانش آموزان در وبسایت جشنواره آغاز شد. در سال ۱۳۹۴ دانش آموزان با همراهی معلمان و مدیران مدارس، فرم های ثبت کتاب را تکمیل کردند ، و معلمان و رابطان محترم مدارس این فرم ها را در سایت بارگذاری کردند.

امسال در دومین تجربه ی برگزاری جشنواره، با زیرساخت مهیاشده، ثبت کتاب ها برعهده‌ی هر دانش آموز است که با ثبت نام و تشکیل پروفایل اختصاصی در وبسایت این کار را  انجام می دهند. دانش آموزان برای آشنایی با شیوه ی ثبت نام و ثبت کتاب ها حتماً باید قسمت راهنما را کامل و با دقت مطالعه کنند .

در سال گذشته در این جشنواره، شهرداری تهران به دانش آموزان مقطع متوسطه ی اول (پایه های هفتم و هشتم) تا سقف ۲۰ هزار تومان کتاب اهدا کرد. پس از ثبت کتاب ها در بهمن ماه ۱۳۹۴ ، بیش از ۴۵۰ هزار جلد کتاب برای این دانش آموزان تهیه شد و در اسفند ماه، کتاب های انتخاب شده ی هر دانش آموز، آماده و به بیش از ۱۰۰۰ مدرسه ی متوسطه ی اول فرستاده شد.

 در دوره ی دوم جشنواره  که امسال برگزار می شود ، علاوه  بر دانش آموزان پایه ی هفتم و هشتم ، دانش آموزان پایه ی نهم هم فرصت دارند در جشنواره شرکت و کتاب های مورد علاقه ی خود را ثبت و دریافت کنند. بر اساس آیین نامه ی جشنواره ی امسال به هر دانش آموز ۲۰ هزار تومان کتاب اهدا خواهد شد . اگر دانش آموزی بخواهد به جز کتاب های اهدایی ، کتاب های بیشتری داشته باشد ، باید بهای آن را پرداخت کند . جشنواره  یاد یار مهربان کتاب های خریداری شده را با تخفیف ۲۰ درصد در اختیار دانش آموزان می گذارد . کتاب های اهدایی دانش آموزان به مدرسه ی آنها فرستاده خواهد شد . دانش آموزانی هم که به جز کتاب های اهدایی ، کتاب های دیگر هم خریده اند ، کتاب های شان به مدرسه آنها فرستاده خواهد شد . هر دانش آموز از هر کتاب تنها می  تواند یک نسخه انتخاب کند ، مگر آنکه قصد خرید کتاب ها را داشته باشد . ثبت نام در جشنواره، ویژه دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم شهر تهران (مدارس متوسطه اول در نواحی نوزده‌گانه‌ی آموزش و پرورش تهران و ناحیه ۱ و ۲ شهر ری) است. مسئولان ستاد برگزارکننده ی این جشنواره پیش بینی می کنند، نزدیک به ۳۲۰۰۰۰ نفر دانش آموز در این جشنواره شرکت بکنند . با برگزاری این جشنواره مبلغ ۶ میلیارد تومان کتاب به دانش آموزان اهدا خواهد شد .

زمان ثبت نام و ثبت کتاب ها در وبسایت از ساعت ۸ صبح شنبه هشتم آبان ماه آغاز می شود و تا ساعت ۲۳ شنبه بیست و دوم آبان ماه ۱۳۹۵ ادامه خواهد یافت .

دانش آموزان برای آگاهی بیشتر از شیوه ی ثبت نام در این جشنواره ، می توانند به پایگاه (سایت ) جشنواره ی یاد یار مهربان در نشانی www.yym.ir  مراجعه کنند .

نظر شما