۲۱ - مهر - ۱۳۹۵


« شیرین گرامی» تنها ورزشکار سه گانه کار ( تریاتلونTriathlon ) زن ایرانی در مسابقات ورزش سه گانه، شنبه ۱۷ مهر در هاوایی به میدان رفت. این دختر ایرانی موفق شد از خط پایان مسابقات دشوار مردان آهنین در جزیره ی هاوایی بگذرد .

به گزارش « فرادید » ، شیرین گرامی در حالی با حجاب کامل اسلامی در رقابت مردان آهنین شرکت کرد که به جز سختی شنای ۳ کیلومتر و ۸۰۰ متر، دوچرخه سواری ۱۷۹ کیلومتر و دوی ۴۲ کیلومتر، با هوای بالای ۳۰ درجه و بادهایی به سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت هم مبارزه کرد و با شگفتی بسیار توانست از خط پایان این مسابقات بگذرد .

او که ساکن لندن است ، در تماس با فدراسیون تریاتلون ایران درخواست داده بود تا نماینده ی ایران باشد که این درخواست در ابتدا با مخالفت روبرو شد. او در ادامه با جلب توافق فدراسیون ورزش های سه گانه ی ایران توانست با حجاب اسلامی، به عنوان نماینده ی ایران در این رقابت ها شرکت کند .

این رقابت که از سال ۱۹۷۸ و زیر نظر فدراسیون جهانی سه گانه برگزار می‌شود، به عنوان سنگین‌ترین رقابت ورزشی رسمی جهان شناخته می‌شود . « جان فردنو » ، نماینده ی آلمان در این دوره از رقابت‌ها با رکورد ۸ ساعت و ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه اول شد .

Triatelon-3

Triatelon-2

Triatelon-1

شیرین گرامی ، پس از دریافت مدال

شیرین گرامی ، پس از دریافت مدال

 

برگرفته از : پایگاه فرادید ( با ویرایش ) 

نظر شما