۲۰ - مهر - ۱۳۹۵


بر اساس یک تحقیق انجام شده در پلیس سایبری ، نزدیک به ۹۵ درصد از رسانه های ایجادشده در شبکه های تلگرام با محوریت قوم گرایی لر ، با شناسه ( آی . پی ) های استان های شمال غرب ایران ، ترکیه یا جمهوری باکو  به روزرسانی می شوند .

به گزارش وب سایت خبری – تحلیلی « آذری ها » بر اساس این تحقیق ، ۴۵  مورد از ۵۰ نمونه کانال بررسی شده با محوریت قوم گرایی لری در تلگرام با شناسه ( آی . پی ) های شمال غرب ایران ( به اضافه ترکیه و باکو ) راه اندازی شده اند .

این منبع که خواست نامش فاش نشود ، اظهار داشت که نمونه ی همین پروژه در ابعاد  کمتر درخصوص کانال های تلگرامی با محوریت قوم گرایی کردی مشاهده می شود .

تحلیل خبر :

  1. جریان قوم گرای مدعی آذربایجان نه یک جریان « مطالبه محور » که یک جریان « ایران ستیز » است که هدف نهایی آن « نابودی ایران » است . این هدف مشترک در بین همه کنشگران قومی اعم از قانونی (به ظاهر در چارچوب ) و اپوزیسیون ، مشترک است . آنها برای نیل به این هدف ، نیازمند به فعال کردن چند گسل قومی به صورت همزمان هستند .
  2. قوم دلیر لر از ارکان مهم « ملت ایران » بوده و همواره در دفاع از وطن ، پیشگان و ثابت قدم بوده اند . لرستان همچون یک دژ مستحکم برای ایرانیت و دفاع از کشور بوده است . تحریک این رکن علیه منافع ملی و یکپارچگی کشور ، در دستور کار جریان ایران ستیز پان ترک قرار دارد .

 

جاهایی که با رنگ سرخ نشان داده شده است ، نشان دهنده ی پراکندگی تیره ی ایرانی « لر » در ایران و عراق است .

جاهایی که با رنگ سرخ نشان داده شده است ، نشان دهنده ی پراکندگی تیره ی ایرانی « لر » در ایران و عراق است .

 

  1. تهیه ی یک پروژه ی خاص برای تحریک هر یک از اقوام ، شهرستان ها و استان های کشور ، یک بار دیگر ثابت می کند که حرکت قومی در آذربایجان نه یک «حرکت مدنی خودانگیخته» بلکه یک جریان « خطرناک » و « تهدید امنیتی » علیه یکپارچگی کشور است که با استفاده از بودجه های مخفی سعی در سازماندهی و تحریک شهروندان علیه یکدیگر دارد . بدیهی است که یک جریان « غیروابسته » هزینه و نیروی انسانی لازم برای ایجاد صدها و ده ها کانال و سایر رسانه های را ندارد .
  2. تاسیس رسانه های تلگرامی از طرف جریان های قوم گرای کرد به وسیله ی پان ترک ها ، برعکس مورد نخست قصد تحریک آذری ها ، به ویژه استان آذربایجان غربی ، را دارد . پان ترکان از طریق فحاشی به آذری ها از زبان کردها ، استراتژی منازعه ی داخلی و نزدیک در استان را در دستور کار دارند .

در حالی که هدف مورد نخست ، تحریک ، تحمیق و استحمار شهروندان لرستانی است ، هدف مورد دوم ، تحریک و تحمیق آذری ها به وسیله ی کانال هایی است که در ظاهر به جریان های کردی وابسته هستند .

کارشناسان بر این عقیده هستند که پروژه های سیاسی تحریک آمیز از طریق گوشی های همراه ( به دلیل همه گیربودن و توده ای بودن ) بسیار آسان است . به همین دلیل جریان های نفرت پراکن به صورت هدفمند و هدایت شده ، جنگ نرم رسانه ای خود را بیشتر از طریق شبکه های پیام رسان تلفن همراه پیش می برند .

برگرفته از : پایگاه آذری ها ( با ویرایش )

۱ نظر

  1. بیژن ایراندوست می‌گوید،

    با درود به شما .اینگونه حرکت ها تازگی ندارد و تمام شدنی هم نیست ؛ اما آنچه ما شاهد آن بودیم ، رشادت و جانفشانی شیرمردان لرستانی در جنگ میان ایران و عراق بود که همچون آفتاب درخشیدند و جانانه از تمامیت ارضی کشورمان پدافند کردند .
    هیچ قدرتی نمی تواند لر را که یکی از ریشه دارترین خویشاوندان ایرانی است ، از دیگر اعضای خانواده جدا سازد و این نوای شوم هرزه گردان خودفروش برخاسته از نای ریال های عربستان سعودی است و کوچکترین اثری در آسیب رساندن به یکپارچگی ایران ندارد . برماست تا با درایت و هوشیاری حرکت های آنان را زیر نظر داشته اما هرگز برای این چهارپایان هرزه خوار ، آخور نبندیم . با مهر به شما

    ارسال شده در تاریخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۷:۵۹ ب.ظ

نظر شما