۲۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۳


 

 

سفیر ابراز همدردی با قربانیان حادثه ی ریزش معدن با لگدپرانی ، همدردی خود با قربانیان را نشان می دهد .

سفیر ابراز همدردی با قربانیان حادثه ی ریزش معدن با لگدپرانی ، همدردی خود با قربانیان را نشان می دهد .

 

 

انتشار عکس «مشاور نخست‌وزیر ترکیه» در حال کتک زدن یک معترض در سوما (جای رویداد انفجار در کانسار زغال سنگ) جنجال آفرین شد.

روز پنج‌شنبه تصویرهایی از یوسف یرکل، مشاور رجب طیب اردوغان منتشر شد که او را در حال کتک زدن یکی از معترضان در سوما نشان می‌داد. این تصویرها به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پخش شد و واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. رجب طیب اردوغان هم به دلیل اظهاراتش در یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه به شدت در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت. اردوغان در دفاع از عملکرد دولت ترکیه در ارتباط با رویداد  انفجار در کانسار به سانحه های گوناگون در سرتاسر جهان ، از جمله حادثه‌ای در قرن نوزدهم در انگلستان ، اشاره کرده بود. در جریان دیدار نخست‌وزیر ترکیه از محل حادثه ، معترضان او را هو کردند و خواهان استعفای او شدند. دفتر محلی «حزب حاکم عدالت و توسعه» هم مورد حمله قرار گرفت و در مقطعی محافظان اردوغان ، برای جلوگیری از درگیری احتمالی ، او را به داخل یک فروشگاه هدایت کردند.

روز پنج‌شنبه عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه برای دیدار از محل حادثه به سوما سفر کرد و در سخنانی در جمع مردم ، خواهان حفظ وحدت و یکپارچگی شد .

نظر شما