۲۸ - آذر - ۱۳۹۲


 

تصویر روی بسته بندی لوح فشرده ی « سوئیت سمفونی خلیج فارس»

تصویر روی بسته بندی لوح فشرده ی « سوئیت سمفونی خلیج فارس»

 

 

 

 

 

سوئیت سمفونی خلیج فارس ( لوح  فشرده )
ساخته ی : شهرداد روحانی
نوازندگان : ارکستر سمفونی لندن
گروه کر : « صداهای لندن »
سنتور : نسیم شاملو کیا
آهنگساز و رهبر ارکستر : شهرداد روحانی
چاپ اول : ۱۳۹۲
کتاب « خلیج همیشه فارس » : ۱۶ + ۱۵۲ صفحه ( کتاب و نقشه های تاریخی ) + لوح فشرده – ۳۵۰۰۰ تومان
نوشته ی : علی عبداللهی – سیدعلیرضا میرعلی نقی
به سرمایه ی : بانک سامان
ناشر : موسسه ی فرهنگی و هنری آوای باربد
پخش انحصاری : باربد – تلفن : ۶۶۰۲۱۳۰۰ – ۰۲۱

به تازگی موسسه ی آوای باربد ، از ناشران صاحب نام آثار موسیقی ایران و جهان ،« سوئیت سمفونی خلیج فارس » ، ساخته ی شهرداد روحانی را در قالب یک لوح فشرده ( CD ) و یک کتاب منتشر کرده است . این سوئیت سمفونی در ۱۲ بخش تدوین و بر روی یک لوح فشرده ضبط شده است . نام بخش های این سوئیت سمفونی چنین است :
۱. خلیج همیشه فارس
۲. دره ی ستارگان
۳. حیات آبی
۴. جنگل حرا
۵. طلوع خورشید
۶. آبشار
۷. خاک سرخ
۸. تنب
۹. مهاجرت
۱۰. کیش
۱۱. شترسواری
۱۲. جشن

این اثر نخستین بار در انگلستان و با همکاری ارکستر سمفونی لندن اجرا شد. پس از آن در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور این اثر در تالار همایش های برج میلاد در تهران ، در حضور ۱۶۹۰ نفر از علاقه مندان با همکاری ارکستر سمفونی تهران اجرا و ضبط شد . در آذرماه ۱۳۹۲ شهرداد روحانی این اثر را در پراگ ، پایتخت کشور چک به صحنه برد .

 

 

 

 

روی جلد کتاب « خلیج همیشه فارس »

روی جلد کتاب « خلیج همیشه فارس »

به همراه این لوح فشرده ، کتابی به نام « خلیج همیشه فارس » ، پژوهش علی عبداللهی و علیرضا میرعلی نقی نیز منتشر شده که دربرگیرنده ی دو بخش اصلی است :

بخش نخست : آشنایی با خلیج فارس / به کوشش : علی عبداللهی
نگاهی به تاریخ و سرگذشت خلیج فارس
اقتصاد خلیج فارس
جزیره های خلیج فارس
بندرهای خلیج فارس
دریانوردی در خلیج فارس
گردشگری در خلیج فارس
آبزیان و دیگر جانداران خلیج فارس
سرداران و شخصیت های خلیج فارس

بخش دوم : موسیقی بر پهنه ی خلیج فارس / به کوشش : علیرضا میرعلی نقی
نگاهی گذرا به فرهنگ های صوتی کرانه های خلیج فارس
صدای نیلگون نیرومند
منابع
تصویرها
نقشه های تاریخی خلیج فارس

شهرداد روحانی نخستین درس های موسیقی را با تشویق پدر خود – رضا روحانی – در هنرستان ملی موسیقی گذراند : آموزش نواختن ویولون نزد ابراهیم روحی و آهنگسازی نزد استاد دکتر محمدتقی مسعودیه . پس از آن برای ادامه ی تحصیل به اتریش رفت و در آکادمی موسیقی وین در رشته ی آهنگسازی و رهبری ارکستر فارغ التحصیل شد و در رشته ی سازهای ضربی نیز درجه ی لیسانس را دریافت کرد . روحانی در کنسرواتوار وین آهنگسازی و آرانژمان موسیقی جاز را آموخت . در زمان دانشجویی او ، بسیاری از آثارش با رهبری خود او اجرا شد و از رادیو وین پخش گردید . دوره ی دیگر در زندگی هنری روحانی تحصیل در رشته ی آهنگسازی فیلم و رهبری ارکستر در دانشگاه « یو . سی . ال . ای » است . از کارهای معروف شهرداد روحانی ساخت موسیقی مراسم گشایش و نشانه ی بازی های آسیایی ۱۹۹۸ به سفارش دولت تایلند و کمیته ی آسیایی المپیک است که به همراه گروه کر دویست نفره ی و ارکستر سمفونیک بانکوک اجرا شد و میلیون ها نفر از رسانه ها پخش مستقیم آن را دیدند . شهرداد روحانی به عنوان رهبر میهمان با ارکسترهایی چون ارکستر سمفونی و گروه کر لندن ، ارکستر رویال فیلارمونیک لندن ، ارکستر سمفونی رادیو اسلواک ، کلرادو، نیوجرسی ، سان دیاگو ، ایندیاناپولیس سمفونی ، و ارکستر مجلسی وین همکاری داشته است . در کارنامه ی هنری شهرداد روحانی اجراهایی موفق با ارکستر سمفونی تهران دیده می شود .

نظر شما