۱ - اردیبهشت - ۱۳۹۸


 

تیم گروه بهمن با قطعی کردن عنوان دومی خود در مسابقات باشگاه های غرب آسیا برای نخستین بار ایران را در این رقابت ها صاحب مدال کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن به عنوان نمایندۀ ایران در مسابقات بسکتبال زنان باشگاه های غرب آسیا حضور پیدا کرده است. شب گذشته ، این تیم به سومین برد خود برابر فاهیس نمایندۀ اردن دست یافت و عنوان نایب قهرمانی خود را قطعی کرد. با این پیروزی بهمنی ها دست به کار بزرگی زدند و برای نخستین بار بسکتبال ایران در بخش زنان توانست در مسابقات باشگاه های غرب آسیا به مدال دست پیدا کند.

دختران ایرانی در اولین دیدار خود ۸۰ بر ۶۳ از حریف لبنانی خود هومنتمن شکست خوردند. آنها در بازی دوم مقابل الثوره نمایندۀ سوریه ۶۹ بر ۶۱ پیروز میدان شدند اما در مصاف سوم ، حریف اردنی در میدان حاضرنشد و این گروه بهمن بود که به عنوان تیم برنده راهی رختکن شد. در دیدار چهارم دختران بهمنی باز هم گل کاشتند و فاهیس اردن را ۸۶ بر ۷۵ از پیش رو برداشتند. کار گروه بهمن در مسابقات باشگاه های غرب آسیا به پایان رسید؛ اما بازی امروز میان نمایندۀ لبنان و فاهیس اردن روشن خواهد کرد که آیا  گروه بهمن همچنان نایب قهرمان می ماند و یا با اتفاقاتی که البته دور از ذهن به نظرمی رسد، به عنوان قهرمانی خواهد رسید.

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در این باره گفت : « گروه بهمن کار بسیار بزرگی انجام داد. چه قبل و چه بعد از انقلاب دختران بسکتبالیست ایرانی به این عنوان دست پیدا نکرده بودند. رقبای گروه بهمن از بازیکنان آمریکایی و خارجی بهره می برند اما دختران ما با  کمبود امکانات و محدودیت ها گل کاشتند. خوشحالم که فدراسیون شرایط حضور آنها در میدان های بین المللی را فراهم کرده است . »

سعیده علی ، کاپیتان گروه بهمن دربارۀ موفقیت این تیم اظهار کرد: «سطح مسابقات بسیار بالا بود. سال گذشته نیز دو نماینده از ایران در این رقابت ها حضور داشتند ،اما نتایج خوبی کسب نشد و حذف شدیم . حالا بعد از گذشت یک سال توانستیم به عنوان دومی برسیم که تعجب همه را درپی داشته است . »

 

 

 

 

نظر شما