۷ - خرداد - ۱۳۹۶


ژنرال علی اکرم  همت زاده

ژنرال علی اکرم همت زاده

                                           بسم الله الرحمن الرحیم

سرنوشت اینگونه رقم زده است که بخشی جدایی ناپذیر از دولت قدرتمند ایران ، و مردم تالش به عنوان یکی از اقوام کهن ایرانی ، تقریبا به مدتی نزدیک به ۲۰۰ سال در نتیجه خیانت سلسله قاجار که در قرن ۱۹ میلادی سلطنت ایران را به دست آورده بود ، با سیم خاردار به دو نیم تقسیم شد . در تمامی این مدت ، تالش ها با تبعیض قومی – ملی بی سابقه ای مواجه شدند ، به ویژه پس از فروپاشی شوروی و پیدایش دولت باکو طی ۱۷ سال اخیر تقریبا با خطر محوشدن از صحنه تاریخ مواجه شده اند.

حاکمیت کنونی باکو که ترک گرایی و شوونیسم را به سطح ایدئولوژی دولتی ارتقا داده است ، علیه تاریخ ، دین فرهنگ تالش و علیه امروز و فردای این قوم ریشه دار ، وارد جنگی بیرحمانه شده و محو مردم تالش را به عنوان هدف خود انتخاب کرده است. در کتب درسی رژیم باکو نام تالش به طور کامل حذف شده است. نمونه های فرهنگ و هنر خلق تالش که آن را به همراه سایر خلق های ایران طی هزاران سال پدید آورده است ، با بی حیایی بی نظیری متعلق به سایرین اعلام شده است .

ما از تاریخ خود ، از فرهنگ خود ، از عادات و سنن خود محروم شده ایم ! این خلق حتی در مقابل سرکوب های رژیم کمونیستی ، دین بر حق خداوند و فرهنگ اسلامی خود را حفظ کرده بود. اما امروز حکومت ننگین باکو با اهداف از پیش تعیین شده ، مذاهب و طریقت های مختلفی (مانند وهابیت ، مسیحیت و یهودی گری ) را در اراضی محل سکونت این خلق رواج می دهد و با این کار نیز می خواهد فرهنگ و دینمان را از دستمان بگیرد .

این حکومت نه تنها دشمن خلق تالش ، بلکه به طور کل دشمن ایران است. تصادفی نیست که بسیاری از بلایایی که بر سر تالش ها آورده می شود مربوط به این است که خلق تالش بخشی از ملت و تمدن ایران است ، به گونه ای که حکومت کنونی باکو که از روزهای نخست اعلام استقلال ، فعالیت علیه تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده است. بسیاری از ظلم ها و فشارهای این حکومت علیه ما نیز با وفاداری و محبت قوی موجود در قلب تالش ها به ایران مربوط است، به گونه ای که مقامات حکومت باکو تمامی کسانی را که در راه دفاع از حقوق مردم مظلوم تالش تلاش می کنند، به جاسوسی برای ایران متهم می کند و آنها را سرکوب می کند.

این حکومت بی دین و ایمان و فاقد معنویت ، نه تنها هیچ قانونی ، حتی قوانین الهی را نمی خواهد به رسمیت بشناسد و ما تالش ها را همچنین به خاطر وفاداری به دین اسلام متهم می کند. با گذشت سال ها ، افسار گسیخته تر می شود و هیچ اصل و قاعده حقوق بین الملل و حقوق اعطاشده از طرف خداوند را نیز نمی خواهد به رسمیت بشناسد .

به عنوان شاهد مثال این مطالب ، حکم صادرشده در ۲۴ ژوئن ۲۰۰۸ علیه روشنفکر برجسته تالش ، عالم زبان شناس ، معاون مرکز فرهنگی تالش در این جمهوری و سردبیر نشریه قدیم الانتشار « تولیشی صدو » (صدای تالش) است که بدون هیچ سند و مدرکی ، فقط بر اساس دروغ ها و بهتان ها، نوروز علی محمد اف ( دانشمند مشهور زبان شناس ) ظاهرا به جاسوسی به نفع ایران متهم و به مدت ۱۰ سال از آزادی محروم شد . بی حیایی به آن حد رسیده است که این حکم نه تنها به دور از چشم نمایندگان جامعه ، حتی بدون حضور وکیل نوروز علی محمد اف و در شرایطی کاملا مخفیانه قرائت شد .

ما تالش ها از کل دنیا و در وهله نخست از وطن تاریخی خود ایران و رهبری آن ، یاری به ملت خود (تالش ها) و جلوگیری از محوشدن آن را خواهانیم .

ما فکر می کنیم که اگر مسولان ایران بی اعتنایی نمی کردند و با این حکومت بی دین و ایمان ( حکومت حاکم بر ایران شمالی ) دوستی و همکاری نمی کردند، حکومت باکو نمی توانست این کار را انجام دهد. همکاری دولت ایران را با حکومتی که شهروندان تحت ستم خود را با روحیه نفرت از ایران تربیت می کند و تقریبا هر روز با « دستگیری جاسوسان ایران !؟ » مشغول است، چگونه ارزیابی کنیم ؟ از کدام دوستی و همکاری دولت ایران با این رژیم کافر ، که در ظاهر خود را مسلمان می نامد اما در حقیقت دشمن اسلام است، می توان سخن گفت ؟

ما تالشی ها افتخار می کنیم که ریشه مان ایرانی است و خودمان را از ایران و وطن تاریخی مان نمی توانیم جدا تصور کنیم. به رغم همه تعقیب ها و سرکوب ها ، محبت به ایران در دل های ما ابدی است. اما جای تاسف دارد که چنین محبتی را از طرف حکومت ایران در قبال خودمان مشاهده و احساس نمی کنیم . با در نظر گرفتن تمامی اینها ، ما امروز مملکت ایران و حکومت آن را به دفاع از مردم مظلوم تالش و ریش سفید این ملت ، نوروز علی محمد اف فرامی خوانیم .

                                             ملتت امروز  از  تو  کمک می خواهد، ایران !

                                                                                                               رهبر جنبش ملی تالش

                                                                                                             علی اکرم همت زاده – هلند

۱ نظر

  1. کاوس پیروزی_ پهلوان می‌گوید،

    بنام خداوند جان و خرد
    درودی گرم به شما هم میهن گرامی، فرزندان پاک و نیک سرشت و دلاور تالش، از ملت بزرگ و کهن سرزمین مهر ایرانزمین، بوده و هستند . ما بیداریم . قدرت ما در کنار یکدیگر ایستادن و عشق به ملت بزرگ ایران و ایرانزمین است. وحشت دشمنان رسوا شده ی ما، از همین قدرت ما است .

    با مهر

    کاوس پیروزی- پهلوان

    ارسال شده در تاریخ خرداد ۷ام, ۱۳۹۶ در ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

نظر شما