۸ - اردیبهشت - ۱۳۹۷


Persian Gulf Coference - 1397

در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ، از ساعت ۱۷ در تالار فردوسی خانۀ اندیشمندان علوم انسانی همایشی به نام «همایش خلیج فارس و غرور ملی ایرانیان » برپا می شود . این همایش به کوشش توسط مرکز مطالعات خلیج فارس ، انجمن هم اندیشان ایران فرهنگی ، موسسه نگارستان اندیشه ، نشریۀ « وطن یولی» و گروهی از هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برگزار می شود .

در این همایش منصور حقیقت پور، نمایندۀ اسبق مردم اردبیل و مشاور رئیس مجلس؛ امیر سرتیپ محمدحسن نامی، معاون سابق وزیر دفاع؛ ناخدا هوشنگ صمدی کلخورانی، فرماندۀ سابق گردان تکاوران دریایی بوشهر؛ دکتر عطالله عبدی ، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی؛ خانم دکتر مهدیه جعفری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و خانم دکتر رزاقی آذر، پزشکی که شجاعانه در امارات متحد عربی از اصالت نام خلیج فارس دفاع کرد، سخن خواهند گفت .

 در این همایش ارکستر ملی« نغمۀ باران» به رهبری علی امیر قاسمی به روی صحنه می رود و عاشیق آذری، احد ملکی علیشاه نیز به اجرای موسیقی آذری می پردازد. در ادامه نیز بانو سودابه احمدی به شاهنامه خوانی خواهد پرداخت .

تقدیر از خانوادۀ شهید باکری به عنوان شهید آذری که در روزهای دفاع مقدس ، پیکرش آب های نیلگون خلیج فارس را مطهر کرد و هیچگاه پیدا نشد ، از برنامه های اصلی همایش است.

کتاب « اسناد تاریخی خلیج  فارس» نیز که از سوی گروهی از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز منتشر شده است، در میان حاضران  توزیع خواهد شد .

گفتنی است در حاشیۀ همایش برنامه هایی چون  نمایشگاه کتاب و «نمایشگاه عکس نقشه‌های تاریخی خلیج فارس» نیز برگزار خواهد شد.

جای همایش : تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان نجات اللهی (ویلا ) – چهارراه ورشو –

خانه ی اندیشمندان علوم انسانی – تالار فردوسی

زمان همایش : دوشنبه – دهم اردیبهشت – ساعت ۵ پس از نیمروز

۲ نظر

  1. علی بابایی می‌گوید،

    هواداران تراکتورسازی؟

    ارسال شده در تاریخ اردیبهشت ۹ام, ۱۳۹۷ در ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

  2. عقاب علی‌احمدی می‌گوید،

    بر روی جلد کتابی که از نقشه های تاریخی خلیج فارس منتشر شده است ، آمده است : « به سفارش جمعی از هواداران تیم تراکتورسازی»

    ارسال شده در تاریخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۷ در ساعت ۷:۱۱ ب.ظ

نظر شما