۳۰ - شهریور - ۱۳۹۶


 Iran Vollyball

تیم ملی والیبال ایران با شکست ایتالیا، آمریکا، ژاپن و فرانسه در هفتمین دوره ی رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان توانست با شایستگی برای نخستین‌بار روی سکوی جهانی قرار گرفته و مدال ارزشمند برنز را مال خود کند .

مسابقات والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان از بیست‌ویکم شهریور و با حضور شش تیم برتر جهان در سال۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن آغاز و دیروز به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ از فرانسه گذشت تا طلسم عدم پیروزی برابر این تیم را بشکند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل فرانسه، عنوان سومی خود در این تورنمنت را با قدرت تثبیت کرد.

بازیکنان ایران که با مشاهده ی شکست آمریکا مقابل ایتالیا و کسب نخستین مدال رده ی بزرگسالان تاریخ والیبال ایران، روحیه ی مضاعفی داشتند ، در ست نخست دیدار با نتیجه ۳۸ بر ۳۶ قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۷ را شکست دادند تا نشان دهند برای کسب پیروزی مقابل تنها تیمی که تا کنون موفق به شکست آن نشده‌اند، علاوه بر مدال جهانی، انگیزه ی خاصی دارند. بازی درخشان بازیکنان ایران در ست دوم هم ادامه داشت و این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد. سرویس خوب، حملات موثر و بازی کم اشتباه، نقاط قوت شاگردان کولاکوویچ در این بازی بود .

بازیکنان فرانسه اگرچه انگیزه ی چندانی برای پیروزی در این بازی نداشتند اما برای دفاع از نام و اعتبار خود با تمام قوا به توپ ضربه می‌زدند. ست سوم و چهارم با تلاش آنها با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۷ به سود فرانسه تمام شد. شکست تیم‌های ایرانی در ست سوم در حالی که ۲ بر صفر از حریف پیش هستند، چندان تعجب آور نیست .

ست پنجم اما جریان بازی عوض شد و بازیکنان ایران توانستند در نهایت حریف خود را ۱۵ بر ۱۱ شکست دهند و ۳ بر ۲ برنده این بازی شوند. شاگردان کولاکوویچ، یک تورنمنت رویایی را با نخستین مدال جهانی به پایان بردند .

غفور ، باز هم امتیازآورترین بازیکن

قطر پاسور تیم ملی والیبال، امتیاز آورترین بازیکن دیدار ایران و فرانسه بود.در پایان این بازی، امیر غفور ۲۴ و محمد موسوی ۲۰ امتیاز برای ایران کسب کردند ، در حالی که تروز کلیونو ۲۵ و استیفن بویه‌ ۲۱ پوئن برای فرانسه به دست آوردند.

خدا‌حافظی نظری افشار از تیم ملی

همچنین فرهاد نظری افشار، دریافت‌کننده ی تیم ملی والیبال ایران بعد از آخرین بازی تیم ملی در مسابقات جام قهرمانان بزرگ در ژاپن که با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل فرانسه همراه بود، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد .

کولاکوویچ : مردم ایران عاشق والیبال هستند !

سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم گفت : مردم ایران عاشق والیبال هستند و در هر روز، هر لحظه و هر ثانیه پیگیر مسابقات و اخبار تیم های ملی کشورشان هستند .

ایگور کولاکوویچ در نشست خبری بعد از پیروزی ایران برابر فرانسه افزود : رو در رو شدن با همکارم ، لورن به جذابیت این بازی والیبال افزود ، زیرا وی تیم قدرتمندی دارد. خوشحالم که این مسابقات را با پیروزی به پایان رساندیم .

وی با بیان اینکه بعد از بازی با ایتالیا و آمریکا می‌دانستیم که کسب مدال برنز ممکن خواهد بود، اضافه کرد : پس از پایان ست چهارم مسابقه با فرانسه، بازیکنانم خسته شده بودند اما می خواستند که با پیروزی در دیدار پایانی به مدال برسند. خوشحالم که توانستند قدرت و شخصیت خود را حفظ کنند . آنان در موقعیت‌های دشوار از خود مقاومت نشان دادند .

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت : این مدال می‌تواند انگیزه ای برای کسب مدال های دیگر در رقابت های آینده باشد تا بتوانیم همین روند خوبمان را با بازیکنانمان ادامه دهیم. در سال آینده برای کسب مدال دوم تلاش خواهیم کرد.

عبادی‌پور بهترین دریافت کننده شد !

همچنین درمراسم پایانی این تورنمنت مسئولان برگزاری رقابت ها تیم برتر جام را انتخاب کردند که دراین میان میلاد عبادی پور توانست با عملکردی فوق العاده ، عنوان بهترین دریافت کننده را به همراه لوکارلی از برزیل از آن خود کند .

با اعلام مسئولان جام قهرمانان بزرگ جهان، ریکاردو لوکارلی دریافت کننده ی قدرتی تیم ملی برزیل به عنوان «بهترین بازیکن جام دست یافت» . بر این اساس، متیو اندرسون بهترین پشت خط زن، جیانه لی بهترین پاسور، ماتیو پیانو و لوکائو بهترین مدافعان روی تور و ساتوشی ایده بهترین لیبرو شدند .

بهترین های مسابقات :

ارزشمندترین بازیکن و بهترین پشت خط زن : لوکارلی (برزیل)

بهترین پاسور : سیمونه جیانلی (ایتالیا)

بهترین مدافع میانی : متئو پیانو (ایتالیا) و لوکاس ساتکمپ (برزیل)

بهترین دریافت کننده : میلاد عبادی پور (ایران) و متیو اندرسون (آمریکا)

بهترین لیبرو : ایده ساتوشی (ژاپن)

برزیل قهرمان شد !

تیم ملی والیبال برزیل هم با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ژاپن در آخرین دیدار از مسابقات جام قهرمانان بزرگ با ۴ پیروزی و فقط یک شکست به عنوان قهرمانی رسید. برزیل در این بازی نه چندان سخت با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ میزبان مسابقات را شکست داد.

ایتالیا با شکست آمریکا دوم شد !

در آخرین روز از رقابت‌ها تیم‌های آمریکا و ایتالیا به مصاف هم رفتند که ایتالیا با نتیجه ۳ بر یک حریفش را شکست داد و عنوان دومی را از آن خود کرد.

ایتالیا در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسید و فقط در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ مغلوب شد .

رده بندی نهایی ۶ تیم :

۱- برزیل : ۴ پیروزی، یک شکست، ۱۲ امتیاز

۲- ایتالیا : ۴ پیروزی، یک شکست، ۱۲ امتیاز

۳- ایران : ۴ پیروزی، یک شکست، ۹ امتیاز

۴- آمریکا : ۲ پیروزی، ۳ شکست، ۸ امتیاز

۵- فرانسه : یک پیروزی، ۴ شکست، ۴ امتیاز

۶- ژاپن : ۵ شکست، بدون امتیاز

برگرفته از : روزنامه ی اطلاعات ، دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ (با ویرایش)

نظر شما