۲۴ - دی - ۱۳۹۵


 

 

 

 

 

به گزارش گروه بین الملل « خبرگزاری دانشجو » ، محمد شکر از نمایندگان سابق « حزب خلق » جمهوری ترکیه از شهر غازی عنتاب در گفت‌وگو با یک برنامه ی تلویزیونی تصریح کرد : « در ترکیه حدود ۵۰۰ هزار طرفدار گروه تروریستی داعش وجود دارد . »

وی افزود : « ترکیه به کشوری با بنیان های سست تبدیل شده است که می توان در آن عملیات تروریستی اجرا کرد و با تدابیر کنونی نمی توان جلوی آن را گرفت . »

محمد شکر گفت : « تنها راه جلوگیری از این امر همان پاکسازی جغرافیایی است که تروریسم را متولد کرد . » وی خواستار « پایان دادن فوری به تروریسم موجود در سوریه و عراق » شد .

این نماینده ی سابق گفت : « بخش منفی قضیه این است که حدود ۵۰۰ هزار طرفدار گروه تروریستی داعش در داخل ترکیه وجود دارند . »  وی افزود که در سال ۲۰۱۳ درباره ی پیوستن سه هزار نفر به گروه تروریستی داعش در داخل پارلمان صحبت کرده است و این آمار بعدا به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است .

 محمد شکر به « پیوستن افرادی از مناطق مختلف ترکیه به صفوف گروه تروریستی داعش در داخل سوریه و کشته شدن آنها در آنجا » و  « ورود کودکانی از سودان و انگلیس به شهر غازی عنتاب برای کمک به داعش » اشاره کرد .  وی افزود : « عناصر داعش با هواپیما به استانبول و غازی عنتاب آمدند و از آنجا برای جهاد به سوریه رفتند »…این دو شهر به همراه هاتای و اوروفا و قونیه شاهد طرفداران عملی گروه تروریستی داعش است .

Daesh -1

 محمد شکر گفت : « باید شبکه ی داعش در آنجا را کشف و این جوانان را از مشت داعش نجات دهیم . ترکیه در صورتی که عملا بتواند این کار را انجام دهد ؛ موفق خواهد شد که حملات تروریستی را متوقف کند . زیرا در غیر این صورت، همه ی جوانان به ماشین جنگی تبدیل خواهند شد . »

بر پایه ی این گزارش، محمد شکر از « تحرکات ارتش سوریه همراه با گروه مسلح موسوم به « ارتش آزاد سوریه » در عملیات « سپر فرات » انتقاد کرد و به « وجود مزدوران آمریکا در داخل این گروه » اشاره کرد و گفت : « نیمی از عناصر ارتش آزاد برای آمریکا کار می کنند . »

 وی افزود : « من با بسیاری از اینها در آنجا ملاقات کردم . آنها در ساختمان های دولتی در غازی عنتاب بودند و شماری از فرماندهان آنها در این شهر اقامت دارند . [ من ] با آنها نشسته و صحبت کردم [ واقعا ] تضمینی وجود ندارد که اینها فردا به ما خیانت نکنند. ترکیه باید موضع خود را در این زمینه اصلاح کند . »

برگرفته از : پایگاه « شهر خبر » ( با ویرایش )

نظر شما