۳۰ - خرداد - ۱۳۹۵


به گزارش فارس، محمد دریایی ، کارشناس پزشکی سنتی اظهار داشت:‌ « روزه‌داران در هنگام سحر بهتر است مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و سبزیجات را مد نظر قرار دهند تا از بیماری‌های گوارشی در امان بمانند. مصرف برنج و گوشت به تنهایی سبب بروز یبوست در افراد می شود ، از این رو  لذا توجه به توصیه‌های غذایی حائز اهمیت است. »

وی افزود : « مواد مغذی در حبوبات و سبزیجات چندین برابر گوشت بوده و مصرف غذاهای کم‌نمک نیز توصیه می‌شود . همچنین برای رفع عطش در ماه رمضان نیز استفاده از شربت آبلیمو مناسب است. »

متخصص طب سنتی با اشاره به عوارض زولبیا و بامیه عنوان کرد: « از آنجایی که این مواد خوراکی با روغن پارافینی یا نباتی تهیه شده و با شکر نیز مخلوط می‌شود،‌ خوردن آنها خون را آلوده می کند .  از طرفی حرارت دادن به نشاسته سبب از بین رفتن مواد غذایی آن می شود . از این رو مصرف زولبیا و بامیه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود . »

دریایی با بیان اینکه مصرف روغن در سطح بالا ، به طور مثال کاربرد روغن زیاد در پختن زولبیا و بامیه ، می‌تواند سبب بروز تومور و سرطان در بدن شود، افزود: « بهترین شیرینی مویز، انجیر و توت خشک است. همچنین مصرف خرما به عنوان یکی از بهترین شیرینی‌های طبیعی توصیه می‌شود ؛ چرا که این مواد غذایی علاوه بر تأمین نیازهای بدن سلول‌های سرطانی را نیز تضعیف می‌کند . »

شیرینی طبیعی سالم ، آری ؛ شیرینی ساختگی ناسالم ، نه !

شیرینی طبیعی سالم ، آری ؛ شیرینی ساختگی ناسالم ، نه !

 

برگرفته از : پایگاه تابناک ( با ویرایش )

نظر شما