۲۲ - فروردین - ۱۳۹۴


 

 

خدمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای دکتر روحانی

با سلام

جمهوری اسلامی ایران همواره در حمایت از حقوق مظلومین و اتخاذ سیاست های صلح طلبانه در منطقه پیش قدم بوده است . گواه این امر دستاورد اخیر کشورمان در پرونده ی هسته ای است که با رویکردی دیپلماتیک و صلح جویانه در احقاق حقوق ملت ایران نوید سرانجام خوشی را می دهد .

جمهوری اسلامی ایران با قرارگرفتن در منطقه ای که مرکز مشاجرات سیاسی و منازعات نظامی عدیده ای است ، با پیش گرفتن سیاست های سنجیده ، کشور را از گزند دشمنان و هرج و مرج به دور داشته ؛ زیرا عنصر صلح را به عنوان اولویت هرگونه تصمیم گیری در نظر داشته است .

جمهوری اسلامی ایران کشوری ست با تنوع قومی و دینی بسیار . این گوناگونی نه تنها باعث به وجودآمدن اختلاف نشده است بلکه باعث ایجاد تفاهم و همزیستی مسالمت آمیز نیز بین این اقوام شده است . این خصوصیت و برتری جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه مثال زدنی ست ، زیرا این تنوع در کشورهای همسایه باعث به وجودآمدن حتی جنگ نیز می شود . ما ایرانیان ارمنی در طول همزیستی با برادران مسلمان خود همواره منعکس کننده ی صلح و برابری در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستیم .

کشور همسایه مان ترکیه طی سال های اخیر با اتخاذ سیاست حمایت از گروه های تروریستی منطقه که مسبب کشتارهای بسیار در عراق و سوریه بوده است ، کارنامه ی سیاهی از خود به چای گذاشته که برخلاف سیاست های صلح جویانه ی جمهوری اسلامی ایران در منطقه می باشد . این سیاست جنگ ستیزی و وحشی گرایانه ی ترکیه برای جهانیان نا آشنا نیست . همین ترکیه که در آرزوی خلق عثمانی جدید و حکمرانی بر جهان اسلام می باشد ، در کتمان تاریخ از چیزی دریغ نمی کند . سران کنونی حکومت ترکیه به سرکردگی اردوغان که در روزهای آتی در تهران حضور خواهد داشت ، ادامه دهندگان راه نیاکان خود هستند ؛ نیاکانی که در اوایل قرن بیستم دستشان به خون یک و نیم میلیون ارمنی آغشته است .

جامعه ی جهانی امروز در آستانه ی صدمین سالگرد نسل کشی ارامنه ( ۱۲۹۴ شمسی – ۱۹۱۵ میلادی ) توسط ترکیه ی عثمانی می باشد . از ریاست جمهوری محترم جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری که همواره حامی ملت های مظلوم می باشد ، تقاضا داریم نسل کشی ارامنه توسط دولت ترکیه ی عثمانی را که باعث کشته شدن یک و نیم میلیون ارمنی و کوچ اجباری آنها از خاک آبا و اجدادی شان شده است ، به رسمیت شناخته و محکوم نماید تا در آینده شاهد چنین وقایع شومی نباشیم . فعل این کار باعث تسلی روح یک و نیم میلیون قربانی این جنایت و همچنین تسلی خاطر کلیه ی ملل آزاده ی دنیا و ارمنیان جهان بالاخص ارمنیان ایران خواهد بود .

                                                                                           دانشجویان ارمنی ایران

                                                                                             ۱۸  فروردین ۱۳۹۴

Armenian  Genocide  Poster

نظر شما