۶ - خرداد - ۱۳۹۸
نوشتۀ : دکتر میلاد عظیمی


 

 

 

تلویزیون بی. ‌بی.‌سی فارسی هنگامه گرفته و جهل مرکّب یک مداح را بهانه کرده است تا بر آتش تفرقه بدمد. تلویزیون بی.‌بی‌.سی این بار خبث غریبی در کار کرده است. امروز ٬ به‌خصوص در برنامۀ «نوبت شما»٬ به نحو رسوایی کوشید القاء ‌کند که اهانت آن جاهل به مقدسات اهل سنّت٬ «سیستماتیک» و برنامه‌ریزی شده بوده است و مداح جوگیر٬ از پیش خود چنان سخنانی نگفته است و آنچه استاد ازل گفت بگو گفته ‌است! حیرت اندر حیرت آمد این سخن… از صدر تا ذیل کسانی که در این بلاهت تلویزیونی دست داشتند تنبیه شدند و اخراج شدند باز  تلویزیون بی.‌بی‌.سی می‌گوید این خطای زشت «سیستماتیک» بوده است ! شگفتا  که رسانۀ «بی‌طرف و حرفه‌ای» به هر دستاویزی چنگ می‌زند تا تخم کینه بکارد و دل‌های مردم را از هم دور کند. چه خواب های شومی برای کشور ما دیده‌اند خدا می‌داند که چنین تیز می‌تازند !

 

احد قدمی ، مداح که به دنبال توهین به اهل سنت از تلویزیون ایران اخراج شد ، داماد خواهر محمود احمدی نژاد و از مشاوران رئیس جمهور ، احمدی نژاد بوده است .

 

جداً اعتقاد دارم که هم‌وطنان اهل سنت ما از حقوق برابر با شیعیان برخوردار نیستند. اعتقاد دارم که ما شهروندان شیعه‌مذهب به وظایفمان در قبال اهل سنت ایران – و دیگر اقلیت‌های دینی و مذهبی-  آن طور که بایسته و شایسته است، عمل نمی‌کنیم و همین کوتاهی‌های ملت و دولت بهانه به دست بدخواهان می‌دهد تا بخواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. کاش فرصت‌ها را دریابیم و به جبر خاطر دل‌شکستگان بکوشیم …

 

                                                                                                  ششم  خرداد  ۱۳۹۸

 

برگرفته از : کانال  نور سیاه ( یادداشت های ایرانشناسی دکتر میلاد  عظیمی )

 

نشان برنامۀ بی . بی . سی فارسی

نظر شما