۵ - مرداد - ۱۳۹۷


 

 

 

 

 

 

روزنامۀ «جروزالم پست» چاپ فلسطین اشغالی، کاریکاتوریست خود را که نخست‌وزیر و برخی از قانونگذاران رژیم صهیونیستی را در شمایل «خوک» نشان داده بود، اخراج کرد.

«آوی کاتص» گرافیست مجلۀ «جروزالم ریپورت» از نشریات زیرمجموعۀ جروزالم پست، عکس یادگاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه تعدادی از نمایندگان کنست، به هنگام شادی پس از تصویب لایحۀ«کشور یهود» را سوژۀ کاریکاتور خود قرار داده بود. کاتص با گریززدن به کتاب «قلعۀ حیوانات» نوشتۀ «جورج اُروِل»، نتانیاهو و افراد حاضر در این عکس را به شمایل خوک‌های این کتاب نشان داد. وی جمله‌ای را نیز از این کتاب برای این عکس نقل کرد: «همۀ حیوانات با هم برابرند، ولی برخی بیشتر از دیگران برابر هستند».

این تصویرگر سپس قانون «کشور ملی یهود» را «شرم‌آور» توصیف کرده و از آن ابراز خجالت کرد.

 

 

 

مسئولان جروزالم پست دربارۀ اخراج کاتص به روزنامۀ «هاآرتص» گفتند که او یک کاریکاتوریست آزاد است و با توجه ملاحظاتی، تصمیم بر آن شد که رابطۀ  کاری با او ادامه پیدا نکند. پارلمان رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۸ تیر در نشست رای‌گیری نهایی، لایحۀ نژاپرستانۀ «کشور ملی یهود» را تصویب ، و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینۀ قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند.

 

آوی کاتص ، کاریکاتوریست اسرائیلی

 

این طرح که با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف تصویب شد، سرتاسر سرزمین فلسطین را کشوری تنها از آن یهودیان اعلام کرده است و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم کرده است . همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد .

 

برگرفته از : پایگاه بهداشت نیوز (با ویرایش)

نظر شما