۲۰ - شهریور - ۱۳۹۶


11th September 2001

یک روزنامه ی آمریکایی از کشف مستندات جدیدی درباره ی نقش سفارت عربستان در آمریکا در رویداد تروریستی ۱۱ سپتامبر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه  «پارس تودی»، «روزنامه ی نیویورک پست» در آستانه ی هفدهمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر نوشت : مستندات جدید نشان می دهد ، سفارت عربستان در آمریکا از شبیه سازی عملیات ربایش هواپیماها پشتیبانی مالی کرده و این شبیه سازی را دو نفر از کارکنان این سفارتخانه انجام داده اند .

بر اساس این گزارش، آزمایش ربایش هواپیما دو سال پیش از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر انجام شده و دو کارمند سفارت سعودی، این پروژه را در پوشش دانشجو اجرا کرده اند .

 خبرنگار «روزنامه ی نیویورک پست» می افزاید : اسناد به دست آمده نشان می دهد سفارت عربستان، هزینه ی سفر دو کارمند سفارت سعودی را از شهر فنیکس به واشنگتن داده و این سفر شبیه سازی ربایش هواپیما در ۱۱ سپتامبر بود.

خبرنگار این روزنامه ی آمریکایی یادآور شد: «محمد القضایین» و «حمدان الشلاوی» ، دو شهروند سعودی کارمند سفارت این کشور در آمریکا به فهرستی طولانی از اقدام های غیرقانونی ، از جمله تلاش برای آزمایش ربایش هواپیما و ارتباط با گروه های تروریستی در افغانستان به ویژه القاعده متهم اند .

در خبر «روزنامه ی نیویورک پست» تاکید شده است : کشف این اسناد به ویژه در شرایط کنونی و روابط پرسش انگیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با رژیم عربستان، اهمیت مضاعفی دارد .

۱۱در رویداد تروریستی  سپتامبر ۲۰۰۱ ، برج های دوقلو، یا برج های تجارت جهانی بر اثر برخورد دو هواپیما با فاصله ی زمانی کم آتش گرفت و سپس منهدم شد.

برگرفته از : پایگاه پارس تودی ( با ویرایش )

نظر شما