۱۰ - دی - ۱۳۹۵
نوشته ی : محمداسماعیل  حیدرعلی ( محمد حیدری )


محمداسماعیل  حیدرعلی ( محمد حیدری )

محمداسماعیل حیدرعلی ( محمد حیدری )

در سوریه آتش بس برقرار شده است . روسیه و ترکیه کارچرخان و ضامن رعایت این آتش بس هستند . تو گویی ایران در این میان هیچکاره بوده و هست ! ….. اما هدفم واکاوی این نادیده گرفتن و بررسی مواضع مقامات ایران نیست . تنها می خواهم خبری از «خبرگزاری اسپوتنیک » ( خبرگزاری رسمی روسیه ) را برایتان نقل کنم ، لیکن پیش از آن باید یادآور شوم ، روسیه ای که اینک در سوریه با ترکیه پالوده می خورد ، یکی از منابعی بود که تا همین چند ماه پیش بیشترین خبرها در مورد کمک های گوناگون ترکیه به داعش و دیگر گروه های تروریستی حاضر در سوریه را منتشر می کرد و حتی همین «خبرگزاری اسپوتنیک» نام و نشانی بستگان آقای اردوغان را که از داعش نفت ارزان می خریدند ، روی خروجی خود قرار می داد . اینک مواضع تازه ی روسیه و پالوده خوردنش را با ترکیه داعش پرور چگونه باید توجیه کرد ؟ شاید عده ای بگویند تغییر موضع آقای اردوغان و پشیمانی از رفتار گذشته اش موجب شده که مسکو، ترکیه ی دشمن را اکنون دوست بپندارد . اما چنین نیست و ترکیه همان ترکیه است و آقای اردوغان مناطق مرزی ترکیه – سوریه را همچنان به عنوان حیاط خلوت جنایتکاران جنگی نگه داشته است . خبر امروز « خبرگزاری اسپوتنیک » را بخوانید  :

« اسپوتنیک : پس از آزادسازی حلب، پرده از جنایات جدیدی از سوی تروریست ها برداشته شد. این برای چندمین بار است که صحت موضوع فروش عمده ی اعضای بدن انسان توسط تروریست ها از طریق مرز ترکیه ثابت می شود .

به گزارش اسپوتنیک، مردم حلب ترسانند که مبادا به دام آمبولانسی بیافتند که در جستجو افراد بالقوه برای شکاف و پیوند اعضا می گردد. یکی از قربانیان ۶۰ ساله این آمبولانس ها به نام « ابو محمد» در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک با اعلام جزئیات این موضوع گفت: « به سمت ما نارنجک پرتاب می شد و بلافاصله آمبولانس شبه نظامیان در محل حاضر می شد. من نیز قربانی همین آمبولانس ها شده و یک کلیه و بخشی از طحال خود را از دست دادم . برنامه شبه نظامیان تروریست بدین ترتیب بود که هرکجا از شهر که بمباران می شد، آنها بلافاصله برای جمع آوری کشته شدگان و زخمیان حادثه حاضر می شدند. برخی از زخمیان پس از مدتی به خانه هایشان باز می گشتند.»

دختری به نام « آلیا » در محلی زندگی می کرد که تحت کنترل گروهک « جبهه النصره » بوده است. به وی پیشنهاد می شود که به دلیل عدم وجود بیمارستان در شرق حلب، در یک کلینیک پزشکی ترکیه ای تحت درمان قرار بگیرد. آلینا در این رابطه گفت: « در مرز ترکیه بازار بزرگی مستقر شده است که در آن شما می توانید تقریبا همه چیز از جمله زن و کودک خریداری کنید. قیمت جسد یک انسان کشته شده در این بازار ۲۵ هزار لیره (۲۰ دلار) و بدن یک زخمی نیمه جان ۱۵۰ هزار لیره (۲۹۰ دلار) خرید و فروش می شود. این بیمارستان هر روز پذیرای بیماران کشته و زخمی جنگ بود که به آنها به دید اعضای بدن حاضر و آماده برای پیوند نگاه می شد.»

کودکان  و نوجوانان سوریه ای ( عکس از خبرگزاری اسپوتنیک )

کودکان و نوجوانان سوریه ای ( عکس از خبرگزاری اسپوتنیک )

بر اساس آمار، حدود ۱۸ هزار مورد پیوند غیرقانونی اعضای بدن تنها در شمال سوریه به ثبت رسیده است. این در حالی است که بسیاری از جزئیات این جنایت هولناک در خفا باقی خواهد ماند، چرا که مردم از بازگوکردن حقیقت آشکارا به شدت ترس دارند. یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهر حلب به خبرنگار اسپوتنیک گفتند که به خاطر نزدیکی شهر به مرز ترکیه، یافتن اعضای مورد نیاز بدن به راحتی صورت می گرفت . شهرهایی مرزی سوریه که در کنترل تروریست ها قرار داشتند غیر قابل کنترل بودند. یکی از این پزشکان می گوید: « در این شهر، اتباع خارجی وجود داشتند که با عنوان ارائه کمک های بشردوستانه به این محل می آمدند. ولی حقیقت آن است که در واقع این اشخاص گرگ در لباس گوسفند بوده و اعضای مافیایی بودند که همراه با پزشکان خارجی، به سرقت اعضای بدن انسان و حمل آنها به خارج از کشور می پرداختند. »

پ.ن

عکس هم در متن خبر اسپوتنیک جاگذاری شده است .

                                                                                      دهم دی ماه ۱۳۹۵

نظر شما