۶ - مرداد - ۱۳۹۵


 

اشاره :

در روزهای گذشته ، شیادان و فرصت طلبان سیاسی نما با سواستفاده

از  احساسات  هم میهنان  ترکی زبان  ما  در  آذربایجان ، و در  راستای

پیشبرد  نیت های شوم خود  برای جدایی افکنی در میان  صف های به

هم فشرده ی ایرانیان ، انتشار یک جمله در بازنویسی  یک  داستان  از

شاهنامه فردوسی را توهین به  اقلیت ترک تبار ایران قلمداد کردند .

گروهی از ملی گرایان ایرانی در آذربایجان برای روشنگری در این ماجرا و

افشای دسیسه های شوم ته مانده های فرقه   پیشه وری ، بیانیه ای

را منتشر کرده اند که در ادامه می خوانید :

                                                                به نام خدا و به نام ملت یکپارچه ی ایران

امنیت و ثبات میهن عزیزمان که دستاورد خون شهدای ارجمند ایران زمین و جانبازی های ملت بزرگ و سرفراز ایران است ، در دریای بحران زده ی غرب آسیا ، زمینه ی حسادت و بغض دشمنان قسم خورده ی ملت ایران را فراهم ساخته است . در این میان ابرقدرت ها و اذناب منطقه ای و دنباله روهای داخلی آنان که ده ها سال است درصدد ترویج تجزیه طلبی و قوم گرایی افراطی و ایجاد شکاف قومی هستند ، گرچه از تلاش های نافرجام خود مایوس و سرافکنده شده اند ، اما  باز هم درصدد ایجاد نفرت قومی و مذهبی در ایران هستند ، به گونه ای که نشر انبوه مطالب نفرت پراکنانه در دنیای مجازی و حتی متاسفانه در مطبوعات و رسانه های رسمی مکتوب و اینترنتی به طور چشمگیری افزایش یافته است . در این میان تلاش برای قومی کردن سیاست توسط جناح های سیاسی در ایران به ویژه در چندماه اخیر روندی رو به افزایش داشته و متاسفانه در انتخابات مجلس نمونه هایی از آن را شاهد بودیم . در چنین شرایطی جریان بدنام پان ترکیسم که در عرصه های داخلی و خارجی شکست های سنگینی را متحمل شده ، پس از سرگیجه ی ناشی از مشکلات ترکیه و نیز به دنبال بی اعتنایی های مطلق مردم  بیدار آذربایجان به فراخوان های متعدد قوم گرایان ، دست به تکاپو زده و درصدد بحران آفرینی جدیدی برمی آید . در این راستا صفحه ی کودک یک نشریه ی وطن خواه را مستمسکی برای تبلیغ همه جانبه ی اندیشه های نفرت پراکنانه قرار داده است . بی شک در انتشار مطلب نشریه ی « طرح نو » بی دقتی شده و ادبیات ناپسندی به کار رفته است ؛ چرا که در « شاهنامه ی حکیم فردوسی » به ترکان با دیده ی احترام نگریسته شده و مطلب منتشرشده نیز ارتباطی به ایرانیان ترک زبان که افتخار کشورمان بوده و هستند ، ندارد . با این وجود کاربرد عبارات ناپسند و زشت حتی نسبت به بیگانگان به هیج عنوان قابل توجیه نبوده و تحمل پذیر نیست ، اما ریشه ی چنین واکنشی را باید در انبوده ناسزاهای نفرت پراکنان به ایران و هویت ایرانی و مفاخر ملی ایران دانست . نفرت پراکنان در ایران ستیزی از طرح شعار تجزیه ی ایران تا سوزاندن پرچم کشور و حمل و به اهتزاز درآوردن پرچم بیگانه پیش رفته اند . هنوز داغ وقایع ننگین ورزشگاه الغدیر ارومیه و توهین های شنیع به اقوام ایرانی به وسیله ی نفرت پراکنان سنگینی می کند . هیاهوی مجازی نفرت پراکنان در روزهای اخیر به حدی شد که مسئولان نیز بحق به مساله ی توهین به اقوام حساس شده و از لزوم دفاع از حیثیت ملت ایران سخن راندند . در چنین شرایطی که خوشبختانه مسایل و حساسیت های قومی و مرتبط با وحدت ملی پررنگ شده ، به عنوان تعدادی  از فعالان حوزه ی وحدت ملی و مسایل اقوام ایرانی ، استدعا داریم که موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد :

  1. طرح یا لایحه ای قانونی و جامع به عنوان ممنوعیت تهدید و اقدام علیه وحدت ملی تدوین و تصویب گردیده و در این قانون ، توهین به پرچم ، خاک ، مرز ، تمامیت ارضی ، تاریخ ، شهدا ، کلیه ی اقوام ایرانی ، زبان رسمی و سایر زبان های رایج در ایران ، مذهب رسمی و مذاهب شناخته شده در قانون اساسی و تبلیغ ادعاهای  در مورد ستم قومی و زبانی در ایران و چندملیتی خواندن ایران و ادبیات تجزیه طلبانه ، مانند نام بردن از اقوام ایرانی به عنوان « ملت » و تبلیغ نمادها و پرچم های بیگانه و تحریک مردم به تعصبات نژادی و حرکات موهن مانند زوزه کشی و … ممنوع و دارای مجازات گردد . همچنین در این قانون به شکلی شفاف ، قومی شدن سیاست و استفاده از احساسات قومی جهت بهره برداری سیاسی منع گردد .
  2. مراسم و مناسبت های بزرگ ملی مانند سالگرد پیروزی مشروطیت و جنگ چالدران و نابودی فرقه ی استالین ساخته ی دموکرات به وسیله ی ملت ایران ، مورد تکریم و تجلیل قرار بگیرد و به ویژه ی روز سوم خردادماه سالروز حماسه ی آزادی خرمشهر ، به عنوان « روز وحدت ملی » انتخاب و تعطیل رسمی شده و مورد تکریم قرار گیرد .
  3. روزنامه ها و نشریات و رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تارنماهای قوم گرا و نفرت پراکن مورد رصد دقیق قرار گرفته و در صورت اصرار بر تکرار رویه ی نفرت پراکنانه تعطیل گردیده و مورد مجازات قرار گیرد .
  4. از تریبون مقدس مجلس و از لباس نمایندگی مجلس شورای اسلامی جهت تبلیغات قوم گرایانه استفاده نگردد .
  5. ایرانیان ترک زبان به عنوان پیشگامان وحدت ملی ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و از ظرفیت زبان های اقوام ایرانی در راه ترویج ادبیان میهن دوستانه و وحدت طلبانه استفاده گردد .
  6. با توجه به پیشینه ی درخشان نشریه ی « طرح نو » در دفاع از کیان ملک و ملت ، نسبت به این خطای سهوی با مدارا برخورد شده و زمینه ها و ریشه ها خشکیده شوند .

                                                                                                                              ششم امرداد ۱۳۹۵

                                                                                                                         جمعی از  وطن خواهان آذری 

۳ نظر

  1. سیاوش می‌گوید،

    آقا ! تورانی ها هیچ ربطی به اغوزها ندارند

    اینها می خواهند خودشان را تورانی و از نسل فریدون جا بزنند ، آن هم با جعل ! این نکته جالب است که این کار راهم بر اساس منابع و متن های ایرانی انجام می دهند . ما باید به این جماعت بگوییم : منابع ایرانی به شما ربطی ندارد …شما یک متن نشان بدهید که از افراسیاب تور پشنگ فرود سخن گفته باشد . تنها یک متن ، نه بیشتر !

    ارسال شده در تاریخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۷:۱۶ ق.ظ

  2. البرز می‌گوید،

    به نظر من جالب است که قرن ها ، حکمرانان ترک ایران مثل سلجوقی ها و غیره « شاهنامه » را توهین تلقی نمی کرده اند و بیشتر تصویرنگاری های ما از « شاهنامه » شکل چینی ها را نشان می دهد ؛ اما امروزه شبکه هایی وجود دارد که مطالب مربوط به کودکان ( اعم از سوسکی و فیتیلیه ای و شاهنامه برای کودکان را ) می کاود تا ذهن های کودکانه را فریب دهد ؛ و میزان موفقیتش هم کم نیست …

    ارسال شده در تاریخ مرداد ۱۰ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ

  3. فریبرز برج سفیدی می‌گوید،

    بادرود
    از دید نگارنده بزرگ کردن رفتار های کودکانه ی مزدوران ترکیه و «بخش شمالی آذربایجان ایران» ،که بهتر است در پاسخ به مزدوران آن کشور جعلی ، چنین نام برده شود و نه حتا « آران » و..، کار درستی نیست ؛ هرچند روشن کردن قضایا و شفاف کردن کار و بار آن مزدوران کار درستی است و باید انجام شود. چرندیات اینان ده ها سال است که گفته و نوشته می شود . اخیرن برخی به اصطلاح روشنفکران رسوای عرب زبان هم ازین رفتار پیروی می کنند و به شکلی ابلهانه سندسازی می کنند،…زبانزدی داریم که می گوید دریا با دهان سگ نجس نمی شود. و پاسخ ابلهان هم که معلوم. آنچه جای تعجب دارد ، رفتار دولت است که گاه با آنها همسو می شود که باید هرچه فریادست بر سر اینان زد تا به خاطر رای مشکل زا نشوند.

    ارسال شده در تاریخ شهریور ۹ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۷:۰۰ ب.ظ

نظر شما