۱۱ - اسفند - ۱۳۹۱
عقاب علی احمدی


پوستر دهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان

پوستر دهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان

در نه سال گذشته ، شهرداری تهران برای تجهیز کتابخانه های مدرسه های استان تهران ، نمایشگاهی را با نام « یاد یار مهربان » برگزار کرده است . در روزهای برگزاری این نمایشگاه ، نمایندگان مدرسه های ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان های استان تهران با دریافت بن کارت های الکترونیک که تا مبلغ ویژه ای اعتبار دارد ، از ناشران شرکت کننده در نمایشگاه ،  کتاب خریداری می کنند تا به کتابخانه های مدرسه ها رونق بدهند . در چند سال گذشته ، شهرداری تهران  به کتابخانه های خوابگاه های دانشجویی،  کتابخانه های همگانی و حوزه های علمیه هم برای خرید از این نمایشگاه بن کارت اهدا کرده است تا کتابخانه های این نهادها نیز از کتاب های تازه برخوردار شوند .

امسال با توجه به اینکه برگزارکنندگان این نمایشگاه می خواستند آن را در « باغ کتاب تهران » برگزار کنند ، به سبب به پایان نرسیدن کار ساخت « باغ کتاب تهران »  ، برگزاری دهمین دوره این نمایشگاه از آبان ماه سال جاری به تاخیر افتاد تا سرانجام  قرار شد تا در روزهای پایانی سال ۱۳۹۱ ، از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه ، برگزار شود . در چند سال گذشته  ، گروهی از شهروندان می خواستند از این نمایشگاه خرید کنند ؛ اما امکانات لازم برای این کار پیش بینی نشده بود . از دو سال پیش این امکان برای خرید همه مردم از این نمایشگاه فراهم شد و در این دوره از نمایشگاه  یاد یار مهربان هم  ، همه مردم می توانند با تخفیف ۲۵ % از ناشران شرکت کننده کتاب بخرند . با توجه به در پیش بودن جشن نوروز ، و رسم زیبا و نیکوی « عیدی دادن کتاب » ، کسانی که می خواهند به دوستان و عزیران خود « کتاب » عیدی بدهند ، می توانند با ۲۵% تخیفیف کتاب های درخواستی خود را از ناشران خریداری کنند .

نشانی نمایشگاه یاد یار مهربان :  بزرگراه حقانی ( غرب به شرق ) _ پس از ایسستگاه متروی حقانی _ بولوار کتابخانه ملی ایران ، باغ کتاب تهران

بهترین راه رسیدن به نمایشگاه این است که با خط یک  مترو تا ایستگاه حقانی رفت . در بیرون ایستگاه  حقانی می توان از خودروهای ون که برای جابجاکردن مسافران در آنجا مستقر هستند ، استفاده کرد و با آنها خود را به  باغ کتاب تهران  رسانید .

نظر شما