۱۸ - تیر - ۱۳۹۹
ترجمۀ : هادی عسگرزاده


دانشمندان آلمانی پس ‌از یک رشته تحقیقات اعلام کرده‌اند که ویروس‌ کرونا نه‌ تنها مانند ویروس ‌سارس۲۰۰۲ در شش ها (ریه ها) تکثیر می شود، بلکه در یک هفتۀ اول آلوده‌ شدن فرد، این ویروس در گلوی او به طور گسترده تکثیر می شود.

این دانشمندان به نخست وزیر و وزیر بهداشت آلمان پیشنهاد کردند تا از مردم بخواهند که یک کار ساده را که انجام غرغرۀ گلو با محلول نیمه‌داغ آب ‌و نمک است، هر روز چند بار انجام دهند.

آنها از مدت‌ها پیش تاکید بر ضرورت انجام این کار داشتند و اکنون با توجه به اعلام نتیجه آزمایش هایی که زیست شناسان آلمانی در ارتباط با تکثیر ویروس‌ کرونا در گلو انجام داده اند، بار دیگر بر ضرورت انجام غرغره با محلول آب نیمه‌داغ و نمک تاکید کرده است .

تاکید دانشمندان آلمانی به وزارت بهداشت آلمان این است : اگر همۀ مردم در هر روز چندین بار گلوی خود را با غرغره کردن محلول نیمه‌داغ آب ‌و نمک ضدعفونی و گندزدایی کنند، ظرف یک هفته این ویروس به طور کامل در سراسر آلمان از بین می رود.

نتیجۀ آزمایش ها نشان داده است، غرغره‌کردن با محلول آب‌ و نمک، دائما گلوی خود را به یک محیط  کاملاً قلیایی تبدیل می کنیم و چنین محیطی بدترین محیط برای ویروس کرونا است، زیرا با آب‌ و نمک، PH دهان ‌و گلو تغییر می‌کند و  PH آن قلیایی می شود . اگر ما روز چند بار با غرغره کردن با محلول نیمه‌داغ آب ‌و نمک گلوی خود را قلیایی کنیم، ویروس کرونا فرصتی پیدا نمی کند تا تکثیر شود.

برای آماده کردن آب گرم نمک، نصف قاشق مرباخوری (۵/۲ گرم) نمک طبیعی را در یک لیوان بریزید. نمک های یددار شیمیایی گاهی به راه های تنفسی آسیب می رسانند و سبب خونریزی از آن می شوند. این مقدار نمک برای یک لیوان آب گرم (۲۴۰ سی سی) است.اگر آب بیشتری استفاده می کنید، باید نمک بیشتری به همان نسبت بریزید.  پس از ریختن نمک در آب گرم ، آن را خوب به هم بزنید. کمی آب نمک را در کف دست خود بریزید و از بینی بالا بکشید و از دهان به بیرون بریزید تا فضای پشت گلو شستشو داده شود. پس از کشیدن آب نمک به درون بینی، آب نمک را در دهان بریزید و سر را به عقب و در سه وضعیت( اول سمت راست ، بعد وسط و پس از آن سمت چپ ) خم کنید و آب نمک را در گلوی خود غرغره کنید.

بنابراین ضرورت دارد که همۀ مردم هر روز و به صورت یک عادت، روزی چند بار به خصوص صبح‌وشب و پیش ‌از بیرون آمدن احتمالی از خانه و پس از بازگشت به خانه، با محلول نیمه‌داغ آب‌ و نمک غرغره کنند تا در آغاز آلوده شدن ، اصلاً به ویروس ‌کرونا اجازه تکثیر ندهیم .

بیاییم  از همۀ مردم خواهش کنیم که این پیشنهاد بهداشتی مهم و بی زیان را با دقت انجام دهند.

با انتشار گستردۀ این مطلب ، شما هم به « پویش جهانی مهارکنندگان گسترش ویروس‌ کرونا» بپیوندید !

با ویرایش و افزوده ها

نظر شما