۱۹ - تیر - ۱۳۹۸


در دهمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های سپاس، آیین سپاس رستم شخصیت نام آور و بلند آوازۀ شاهنامۀ فردوسی از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری خانۀ اندیشمندان علوم انسانی برگزارخواهد شد . جهان پهلوان رستم شخصیت مورد علاقۀ فردوسی و اثرگذارترین شخصیت شاهنامه است. او پهلوانی نجات بخش و یگانه نماینده و مظهر ایرانیان است. آزادی و آزادگی همراه با میهن دوستی از ویژگی های اوست. رستم، پاسدار مرزهای ایران است و در راه ایران می کوشد. او دارندۀ والاترین گوهرهای مردمی است. نام رستم به گونه های مختلف در سروده های شاعران، در نقاشی ها، دیوارنگاره ها، اپراها و موسیقی، فیلم ها و پویانمایی ها، همچنین کتاب ها و مقالات مختلف تکرار شده است که از اثرگذاری و ماندگاری اش در خاطرۀ ایرانیان حکایت دارد. به همین منظور و برای پاسداشت این قهرمان و پهلوان ملی، آیین سپاس رستم همراه با اهدای تندیس سپاس به میرجلال الدین کزازی برگزار می شود.

در آیین سپاس رستم دستان، میرجلال الدین کزازی ، امیرحسین ماحوزی و شاه منصور شاه میرزا (خواجه آف) دربارۀ ابعاد مختلف این شخصیت سخنرانی خواهند کرد . شاهین فرهت از حضور رستم در سمفونی فردوسی خواهد گفت و آیدین سلسبیلی هنرمند و تصویرساز برجسته و خالق تصویرسازی شاهنامه به شکل سه بعدی از دریچۀ نگارگری و تصویرسازی به رستم خواهد پرداخت. در آیین سپاس رستم ، کیخسرو دهقان به اجرای شاهنامه خوانی می پردازد و پریا ماوندی داستانی از رستم را نقالی خواهد کرد. در بخشی ویژه از این مراسم یکتا عسگری حموله داستان سیاوش را اجرا و به رستم دستان پیشکش می کند. پخش بخش هایی از سمفونی فردوسی اثر شاهین فرهت که به نام رستم نامگذاری شده و اهدای تندیس سپاس ساخت و طراحی گروه هنری سی تاب به میرجلال الدین کزازی از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود . آیین سپاس رستم به دبیری کورش جوادی برگزار می شود.

آیین سپاس رستم دستان در روزچهارشنبه، ۱٩ تیرماه ۳۹۸ ، از ساعت ۱۶ در تالار فردوسی خانۀ اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو برگزار می شود .

شرکت در این مراسم برای تمامی دوستداران آزاد است .

نظر شما