۱۳ - بهمن - ۱۳۹۵
نوشته ی : تارا فرهید


به تازگی یک فیلم ویدئویی با نام « آمریکا و اسراییل، رازهای پیشگویی کتاب مقدس » را دیدم [۱] . شما باید فیلم را ببینید تا به چشم خود ببینید که چگونه صهیونیست های مسیحی خزعبلات دروغین مذهبی را به خورد مردم جهان می دهند تا راه را برای توسعه طلبی های هرچه بیشتر و عملی کردن پروژه ی « اسراییل بزرگ » و طرح « خاورمیانه ی جدید »  هموار کنند ؟ یکی از ترفندهای کهنه آنها برای به خدمت درآوردن ملت ها و قوم های گوناگون، تراشیدن پیوندهای ساختگی میان آنها و قوم های گمشده ی اسراییل است . اسرائیلی ها زمانی افغانستانی ها و سپس کردها را از قوم های گمشده ی اسراییلی معرفی کردند تا اجرای طرح تشکیل «کشور مستقل کردستان» را آسان کنند. برای نمونه نگاه کنید به مطلبی با نام « کردستان عراق ، سرزمین دوم اسرائیل » [۲] . و حالا هم اسرائیلی ها دارند «آمریکا» را یکی از قوم های گمشده ی اسراییلی معرفی می کنند تا لابد برای اثبات شرط برادری اش با اسرائیلی ها ، باید ایران را منهدم کند !

نقشه ی « اسرائیل بزرگ » ، از رود نیل تا رود فرات

نقشه ی « اسرائیل بزرگ » ، از رود نیل تا رود فرات

یکی از دروغ های بزرگی که در این فیلم ویدیویی گفته شده است این است که رهبری ایران مدام تکرار می کند که « اسراییل باید منهدم و نابود گردد ! » در حالی که تا جایی که می دانم این سخن را تنها یک بار احمدی نژاد گفته است؛ و نه دیگر خودش آن را تکرار کرده و نه از سوی کس دیگری تاکنون به زبان آمده است .

در واقع این خود اسراییل است که در کنار عربستان سعودی ، مدام ، اصرار به حمله ی نظامی و اتمی علیه ایران دارد و با سازماندهی گروه های تروریستی و دهشت افکن ، تهدیدی جدی برای ایران و کل مردم فراهم کرده است .

اندکی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، بنیامین نتانیاهو در حاشیه ی حضور خود در «مجمع عمومی سازمان ملل متحد» با دونالد ترامپ در نیویورک دیدار، و از «حمایت قاطع» دونالد ترامپ از مواضع اسرائیل ابراز « دلگرمی » کرد.

در شامگاه شنبه دوم بهمن ۱۳۹۵ ، پیامی ویژه از بنیامین نتانیاهو «خطاب به ملت ایران» در کانال یوتیوب دفتر نخست وزیری اسرائیل منتشر شد .[۳] نخست وزیر اسرائیل در این «پیام ویژه» برای مردم ایران، بر دوستی و نبود کینه و دشمنی میان اسرائیل با ملت و کشور ایران تأکید کرده و پس از ستایش از تاریخ و فرهنگ غنی ایران گفته است : «اسرائیل همواره حساب مردم ایران را از حساب رژیم حاکم بر ایران جدا دانسته است . »

نتانیاهو  و  ترامپ در  کاخ  ترامپ

نتانیاهو و ترامپ در کاخ ترامپ

سخنان نتانیاهو از زمینه چینی برای ایجاد تحرکات نظامی آمریکا علیه ایران ، و همزمان تلاش برای همراه ساختن مردم ناخشنود ایران با اسرائیل و جناح جنگ طلب آمریکا در این عملیات نظامی حکایت دارد . او زیرکانه با دست گذاشتن بر مشکلات ایران و اشاره به نارضایتی های مردم ایران از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ، تلاش دارد خود را وکیل و وصی و قیم مردم ایران نشان دهد و وانمود کند که اسرائیل دوست مردم ایران است نه دشمن آنها . وی ادعا می کند که نظام جمهوری اسلامی دشمن شماره ی یک برای امنیت اسرائیل به شمار می رود.

در حال حاضر دولت اسرائیل در دولت جدید آمریکا ، از سازمان سیا تا وزارت دفاع و کنگره ، عناصر کلیدی دارد و همین که آنها بتوانند به توافق با روسیه دست بیابند ، رویای جنگی که دولت اسرائیل سال ها علیه ایران در سر پرورانده است ، سرانجام به تحقق خواهد پیوست.

در واقع، این فیلم ویدیویی تنها یک روز پیش از گفتگوی نتانیاهو با ترامپ پخش شده و اینگونه برمی آید که او در حال زمینه سازی برای ایجاد یک جنگ و تحریک نظامی علیه ایران است . پیشاپیش او در تلاش برای جهت دادن به افکار همگانی ایران است تا ایرانیان را به این باور برساند که ، « جنگی که در آینده علیه ایران شکل خواهد گرفت، نه در برابر مردم ایران، بلکه تنها برای سرنگونی رژیم اسلامی است، که آن نیز به نفع مردم خواهد بود . » این پیام حیله گرانه و عوامفریبانه ی بسیار نگران کننده ای است که جان کلام آن این است که « به زودی پدرتان را درخواهیم آورد؛ ولی نگران نباشید، هیچ جای نگرانی نیست . شما اصلا خودتان را ناراحت نکنید ، چون ما دوستتان هستیم و برایتان آزادی و دموکراسی خواهیم آورد ؛ یعنی به بهای ویرانی، تجزیه و گسترش تروریسم و جنگ های قومی و مذهبی در کشورتان ، دیگر حجاب اجباری به شما تحمیل نخواهد شد و می توانید هر جور دوست دارید لباس بپوشید ! »

نکته ی نگران کننده در این رابطه نه تنها عوام فریبی نتانیاهو ، که ساده انگاری برخی از ایرانیان خام اندیش و زودباور امروزی است که در زیر ویدیوی مزبوردر پایگاه «یوتیوب» ، با گذاشتن دیدگاه و پسند ، نتانیاهو را تشویق و تحسین کرده اند و دوست ایران دانسته اند . البته حساب آن عده جاده صاف کن، فرصت طلب و نان به نرخ روزخور در داخل و خارج کشور از این گروه جدا است و من کاری با آنها ندارم ؛ چون فهماندن حقیقت به کسی که پول می گیرد تا حقیقت را پنهان و تحریف کند ، بسیار دشوار و یا ناممکن است .

روی سخن من با آن دسته از ایرانیان میهن دوست و زودباوری است که به خیال خود، ناتانیاهو را دوست مردم ایران می دانند و از آنها می پرسم : آیا تا کنون از خود پرسیده اید ، رهبران اسراییل  کی به وعده های خود عمل کرده اند که این بار دومش باشد ؟! اگر تاریخ تشکیل دولت و سرزمین اسراییل را خوانده باشید ، باید هم اکنون بدانید که وعده ای نبوده که اسرائیلی ها به مردم و جهانیان داده باشند و بلافاصله آن را نشکسته باشند ! آنها تنها دروغ پشت دروغ گفته اند ! چرا فکر می کنید جان ندا آقاسلطان اینقدر برای ناتانیاهو عزیز است، ولی جان غیرنظامیان و کودکان سرزمین های نوار غزه یا کرانه ی باختری رود اردن هیچ ارزشی برایش نداشته ندارد که بارها ، ارتش اسرائیل ، به دستور نتانیاهو ، به سادگی مدرسه ها و بیمارستان ها را در این منطقه بمباران کرده است ؟!  آیا می توان به سخنان یک جنایتکار جنگی مانند نتانیاهو اعتماد کرد ؟ ! دولت اسراییل اگر یک رگ راست در همه ی وجودش بود ، دست کم ، تا کنون به یکی از قراردادها و طرح های صلح خاورمیانه احترام گذاشته بود و مناطق بازگردانده شده به فلسطینیان را ، یکی پس از دیگری ، مانند آبکش سوراخ نکرده بود !

از سویی ، شما تلاش های اسراییل برای تجزیه ی ایران و مدیریت همه ی گروهک های تجزیه طلب و تروریست از سوی اسرائیل را می بینید ! هیچ گروه تجزیه طلب و تروریست ضدایرانی را نمی توان نام برد که سرنخ آن در دست اسراییل نباشد ! یک نمونه ی اخیر این است که « آیلت شکد » ، وزیر دفاع اسرائیل ، درست چند روز پیش، درخواست ایجاد «کشور کردستان » را داده است. لازم به ذکر است که آیلت شکد حتی در خود اسرائیل هم به عنوان یک نژادپرست صهیونیست و خطرناک شهرت دارد . پیشنهاد تل آویو برای تشکیل « کشور کردستان » میان ایران و ترکیه را در فضای مجازی می توانید بخوانید . [۴]

پرچم اسرائیل در  کنار  پرچم جعلی کردستان

پرچم اسرائیل در کنار پرچم جعلی کردستان

حالا خود دانید ؛ می خواهید دم خروس را باور کنید یا قسم حضرت عباس را ؟! دم خروس چنان بیرون آمده است که حتی یک چادر بزرگ هم نمی تواند آن را بپوشاند. از قدیم گفته اند که هرکس ممکن است هر حرفی بزند ؛ این شنونده است باید عاقل و زیرک باشد!. درباره ی ارتباط گسترده ی اسرائیل و تجزیه طلبان و « فدرالیست» های ایرانی‌ و برنامه ی غرب و اسرائیل برای تجزیه ی خاورمیانه هم در یک مطلب دیگر می توانید آگاهی های مناسبی پیدا کنید . [۵] اسناد منتشرشده از سوی «ویکی‌لیکس» در باره ی جدایی‌خواهان نشان می دهد این برنامه  که تا دیروز اتحاد جماهیر شوروی آن را پیش می برد ، امروز اسرائیل آن را رهبری می کند ! [۶]

ما ایرانیان دیگر فرصت و اجازه ی اشتباه تاریخی دیگر و افتادن از چاله به چاه را نداریم . در چنین وضعی ، ما باید از خود بپرسیم ، « چرا اسرائیل که جمهوری اسلامی را دشمن و خطر شماره ی یک برای خود می داند ، از سوی گروه های مخوف تروریستی اسلامی مانند داعش و القاعده و النصره و طالبان و …. هیچ احساس خطری نمی کند ؛ در حالی که آنها بسیار نزدیک تر به مرزهای اسرائیل هستند ؟ دیگر اینکه چرا این گروه های تروریستی با اینکه به زعم خود مسلمان افراطی هستند ، هرگز گلوله ای به سوی کشور اسرائیل شلیک نکرده اند و هرگز هیچگونه درگیری با اسرائیل نداشته اند؟ چرا کشور اسرائیل که اینقدر ادعای دوستی با  ملت ها را دارد و اینقدر خود را خیرخواه ملت ایران قلمداد می کند، هیچ مهری نسبت به همسایگان خود از جمله مردم غیرنظامی لبنان و سوریه و فلسطین و … نمی ورزد و تنها دلش برای ایرانیان که آنها را از آزادی محروم می داند ، می سوزد ؟

از همه ی اینها مهمتر اینکه « چگونه است که نتانیاهو اسرائیل را دوست و قیم مردم ایران می داند، ولی از سوی دیگر عوامل آن از هیچگونه تلاشی برای سازماندهی و تشکیل گروه های تجزیه طلب پان ترک و پان کرد و …… فروگزاری نکرده و نمی کند؟ رد پای کمک های اسرائیل به همه ی گروه های تجزیه طلب و جریان های تروریستی و ضدایرانی کاملا پیدا است و به سادگی قابل اثبات ؛ چرا که سدها سند و مدرک از این فعالیت ها در دسترس است .

سال هاست که برندا شفر ، مستشار نظامی اسرائیلی در دانشکده ی نظامی باکو سرگرم تدریس و پیشبرد روند تجزیه ی آذربایجان از ایران است . او حتا کتابی با تکیه بر جعل واقعیت های تاریخی نوشته که در آن مدعی شده است ، مردمان استان آذربایجان در جنوب رودخانه ی ارس و مردمان « جمهوری اران » ( که دولت آن به دروغ خود را « جمهوری آذربایجان »  می نامد )، اعضای یک ملت هستند که با مرزکشی ها از هم جدا افتاده اند ! [۷]  برندا شفر نیز همپای تاریخنگاران دولتی جمهوری آذربایجان منکر « پیوندهای تاریخی ایران با سرزمین اران » است و آن را سرزمین ترکان می داند . [۸] کوشش های کاوه فرخ ، پژوهشگر ایرانی از وجود  برنامه ای گسترده از سوی محافل صهیونیستی برای تجزیه ی آذربایجان از ایران پرده برداشته است . [۹] کوشش های پژوهشگران دیگر از وجود برنامه ای ۳۳ ساله از سوی اسرائیل برای بالکانی کردن و تکه تکه کردن خاورمیانه خبر می دهد . [۱۰ ]

عکسی که از رابطه ی سیاسی اسرائیل با کردها خبر می دهد .

عکسی که از رابطه ی سیاسی اسرائیل با  کردها خبر می دهد .

با توجه به اسناد به دست آمده ، این روشن است که آنچه رادیوهای وابسته به اسرائیل ، با در دست داشتن امکانات مالی بسیار، از بام تا شام ، با فعالیت های بسیار گسترده ای و برای مغزشویی و عوام فریبی ملت ما و جهان پخش می کنند ، در کدام نیت شوم و پلید ریشه دارد . ملت های جهان ، بارها ، گول فریب ها و تبلیغات رسانه ها را خورده اند و برخلاف منافع ملی خود رفتار کرده اند .

بررسی رفتار دولت اسرائیل در منطقه نشان می دهد که این کشور هیچگونه دشمنی با تروریسم اسلامی نداشته و ندارد و هیچ مبارزه ای با آن نکرده است ؛ تروریست ها هم حتی سنگی به سوی اسرائیل پرتاب نکرده اند. برعکس، اسرائیل متحد عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای واپسگرا و مرتجع اسلامی است و با تروریست ها همکاری دارد. از این رو پافشاری او در حمله به ایران هیچ ربطی به دلسوزی اش برای مردم ایران ندارد بلکه تنها برای برداشتن آخرین مانع برای کشورگشایی و ضمیمه کردن خاک سوریه و لبنان و سپس کردستان ایران و ترکیه و عراق به خاک خود، در راستای تحقق بخشیدن به آرمان ایجاد «اسرائیل بزرگ » و تحقق وعده ی خدای یهود در کتاب «تورات» در گستردن و تداوم پادشاهی داوود است است ؛ پادشاهی ای که هیچگاه بنیاد نهاده نشد و مرزهای آن هرگز از دهکوره ای بیشتر فراتر نرفت . پس سواستفاده ی نتانیاهو از احساسات مردم ایران و خشم بجای آنها از مشکلات اجتماعی و اقتصادی، و همسودانستن خود با آنها، دسیسه و ترفندی حیله گرانه بیش نیست . امروز دیگر می دانیم که برافروختن آتش جنگی دیگر در خاورمیانه به سود هیچ ملتی نیست بلکه اوضاع را وخیم تر خواهد کرد و به تجزیه و فروپاشی ایران خواهد انجامید. طی دهه های اخیر همه شاهد بوده ایم که وضع هیچ کشوری در اثر دخالت های نظامی آمریکا بهتر نشد ، بلکه با دخالت آمریکا ، هرچه بیشتر دچار تروریسم و ویرانی و تنش های قومی و مذهبی و جنگ داخلی و جنگ های مرزی شد .

در پایان بد نیست، به معامله ی غیرقانونی نتانیاهو با «شرکت راثچایلد» و دیک چنی و مورداک از «فاکس نیوز» در تصاحب غیرقانونی بلندی های جولان در سوریه اشاره کنیم . نتانیاهو با این کار دولت سوریه را در دفاع از خود فلج کرد تا دست شرکت راثچاید و شرکا را در غارت هرچه بیشتر گاز و نفت سوریه باز باشد که این کار ، رفتاری متناقض با همه ی هنجارهای بین المللی است. آیا آنچه گفته شد ، برای شناخت « شارلاتانیسم اسرائیلی » کافی نیست ؟ [۱۱]

پی نوشت ها :

  1. این فیلم را در این نشانی می توانید ببینید : https://www.youtube.com/watch?v=t8Lf_rYX3Lg
  2. این مطلب را در این نشانی می توانید بخوانید : http://www.farhangnews.ir/content/83294
  3. پیام بنیامین نتانیاهو را در این نشانی می توانید بشنوید : https://www.youtube.com/watch?v=c8DoAxfu3NA
  4. دستور « آیلت شکد »، وزیر جنگ اسرائیل در باره ی تاسیس کشور کردستان را در این نشانی بخوانید : http://mukriannews.eu/?p=17588&lang=fa
  5. برای آگاهی از رابطه ی گسترده ی اسرائیل با فدرالیست ها و تجزیه طلبان نگاه کنید به این مقاله در این نشانی : http://news.gooya.com/politics/archives/2017/01/222333.php
  6. اسناد ویکی لیکس در باره ی رابطه ی اسرائیل و تجزیه طلبان را در این نشانی می توانید بخوانید : http://ariapars.persianblog.ir
  7. این کتاب که « برادران و مرزها » نام دارد ، در ایران از سوی تجزیه طلبان به شیوه ی پنهانی ترجمه شده و بدون گرفتن مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با نشان و نام یک « نشریه ی دانشجویی » در کتابفروشی های وابسته به تجزیه طلبان به فروش می رسید !
  8. برای آشنایی با بخشی از میراث فرهنگی ایرانی در جمهوری اران ( خودخوانده ی آذربایجان ) نگاه کنید به مطلبی در این نشانی : http://iranchehr.com/?p=8433
  9. برای آشنایی با این پژوهشگر و کار او ، نگاه کنید به مطالبی در این زمینه در این نشانی : http://www.cais-soas.com/CAIS/Iran/pan_turkism_takes_aim_at_azarbaijan/part_vi.htm
  10. در این نشانی می توانید در باره ی برنامه ۳۳ ساله ی صهیونیست ها برای بالکانی کردن خاورمیانه آگاهی هایی را به دست آورید : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/546411/ و در این نشانی در باره ی برنامه های اسرائیل برای سوریه ، مطالبی را بخوانید : https://mobile.nytimes.com/2012/06/12/opinion/bring-syria-to-justice.html
  11. در این باره در منابع زیر می توانید آگاهی به دست آورید :

     http://www.businessinsider.com/israel-grants-golan-heights

     http://thefreethoughtproject.com/cheney-rothschild-fox-new

      https://www.theguardian.com/…/libya-morality-intervention-u

      http://uk.mobile.reuters.com/article/idUKL1455419120071214

      https://mobile.nytimes.com/…/op…/bring-syria-to-justice.html

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bernard_Kouchner

۵ نظر

  1. بیژن ایراندوست می‌گوید،

    درود و سپاس از شما ، گرامی احمدی نازنین و سپاسی هم از بانوی ارجمند ، تارا فرهید برای جمع آوری بن این نوشتار. از آنجایی که کشورمان در چهارراه حوادث قراردارد ، همیشه دستخوش اینگونه دسیسه ها بوده و هست .و از آنجایی که ما به خواندن تاریخ و حفظ آن خو نکرده ایم ، مجبور به تکرار رویدادها و حوادث درد آور و غیر قابل جبران هستیم . تاجایی که بخش هایی از خاک مقدس ایران زمین از مام میهن جا مانده و ما در حسرت آنها انگشت به دهان مانده ایم . اما اینکه چه تصمیمی در تل آویو و یا واشنگتن برای ما می گیرند برمی گردد به شعور و درک ملت ما ؛ این که تا چه اندازه زودباور و ساده انگار باشیم و به یاد نداشته باشیم که ، هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد که این حضرات بخواهند برای ملتی ، همچو ملت ایران دلسوزی کنند . به قول پیری که می گفت : « شما جیب ما را نزنید ، کمک تان ارزانیتان » ما ایرانیان باید تلاش کنیم تا با دست یافتن به خرد جمعی در برابر یاوه گویی های این دایه های دلسوز تر از مادر بایستیم و ترفند های کودکانه شان را به باد بی خردیشان بسپریم . راست این شهر وصف حال آنهاست : اى مگس ! عرصه ی سیمرغ نه جولانگه تو ست ؛ عِرض خود مى برى و زحمت ما مى دارى … پاینده ایران

    ارسال شده در تاریخ بهمن ۱۳ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۶:۰۲ ب.ظ

  2. برج سفیدی می‌گوید،

    قدرتهای بیرونی نمی توانند در ایران کار مهمی ضد ایران و ایرانی انجام دهند؛ مشکل ما در درون است .

    ارسال شده در تاریخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۶:۳۸ ق.ظ

  3. احمد می‌گوید،

    خانم نویسنده ! لطفا سم پاشی علیه کردها نکن. کردها با جمعیت ۴۵ میلیون نفری را استعمارگران تجزیه کردند و اسم تجزیه طلب زیبنده خودتان است. دوم اینکه سعی کنید به جای فشار آوردن بر خود و سمپاشی با این واقعیت تاریخی و جبر زمانی راحت تر کنار بیایید . خواه و ناخواه کردستان شکل خواهد گرفت. لطفا به اراده ملت ها احترام بگذارید.

    ارسال شده در تاریخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۱۰:۱۰ ب.ظ

  4. عقاب علی‌احمدی می‌گوید،

    احمد ، آشغال کله ی ولگرد ! اگر شعور داشتی می فهمیدی که این مقاله از نیت های توسعه طلبانه ی اسرائیل برای اسارت کامل مردم منطقه ی غرب آسیا پرده برداشته است . ما ایرانیان این را می دانیم که « تیره ی آریایی کرد » همیشه بخشی مهم از « ملت ایران » بوده است . پس از زباله ای مانند تو ، درباره ی هویت کرد چیزی نمی آموزیم . در ایران یک « ملت » زندگی می کند که « ملت ایران » نام دارد . البته نشان داده ای که از کفش پاک کن های تجزیه طلب هستی ؛ پس برو و به کار اصلی ات که خبرچینی و جاسوسی علیه ایرانیان کرد است ، بپرداز !

    ارسال شده در تاریخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

  5. احمد بختیاری می‌گوید،

    تجزیه طلب تیره روز ! تا قدرتی همچون لر وجود دارد ، آرزوی ایجاد کشور کردستان را به گور خواهی برد. ایرانیان که از چهار تا تروریست آواره ترسی ندارند .

    ارسال شده در تاریخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۵ در ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

نظر شما